آشنایی با آون توستر Toaster Oven

آشنایی با آون توستر Toaster Oven

آون توستر چیست؟

آون توستر به زبان انگلیسی Toaster Oven ،یکی از دستگاه های مورد استفاده در آشپزخانه است. آون توستر وسیله ای کار آمد و آسان است. که برای تهیه طیف گسترده ای، از غذاها استفاده می شود. توستر اغلب به عنوان، یک جایگزین مناسب برای گرم کردن غذا است. آون توستر گرم می کند، می پزد و برشته می کند. معجزه می کند! به طور معمول، آون توستر گرمای سریعتری تولید می کند. که با استفاده از کنترل مدیریت می شود. دکمه های کنترلی آون توستر، از دو نوع مکانیکی و دیجیتالی، ساخته شده است.  که از آن برای گرم کردن یا پخت سریع، در آشپزخانه استفاده می شود. آون توستر استاندارد، به اندازه 15 تا 22 اینچ و ارتفاع 8 تا 12 اینچ است.

یک آون توستر، به عنوان یک آون Salamander شناخته می شود. که اساسا، یک آون یا فر برای تُست کردن غذاها است. با این حال، این دستگاه کوچک همچنین برای استفاده سریع در تُست کردن، پختن و کباب کردن، سوخاری کردن مرغ و یا غذاهای مختلف استفاده می شود. این دستگاه شگفت انگیز، می تواند براحتی سیب را بپزد یا نان تُست شده را تولید کند. آون های بزرگ طوری طراحی، شده اند که بالای فضای پخت و پز اندازه مناسبی فاصله وجود دارد. و آون های کوچکتر، شبیه توستر هستند و فضای کوچکتری دارند.

با آون توستر چه چیزهایی می توانم درست کنم؟ کارایی توستر چیست؟

یک آون توستر انرژی و دمای بیشتری، نسبت به یک آون معمولی دارد، و قدرت بیشتری برای  تست کردن یا سرخ کردن دارد. برای تهیه انواع تخم مرغ، پیتزا، ماهی، کباب ها و پختن انواع شیرینی و کلوچه ها می توانید از این دستگاه فوق العاده، استفاده کنید و از آشپزی لذت ببرید.

10 کاربرد آون توستر

  1. گرم کردن بشقاب قبل از سرو کردن غذا. بسیاری از فرها می توانند تا 200 درجه فارنهایت و بیشتر گرم کنند. اما یک آون توستر، می تواند یک بشقاب را در مدت 5 دقیقه تا 170 درجه فارنهایت گرم کند.
  2. برای بو دادن یا تُست کردن انواع مغزها. برای تست کردن آجیل روی سینی مخصوص یک فویل آلومینیومی بیندازید. سپس با دمای 350 درجه فارنهایت، به مدت 10 تا 15 دقیقه مغزها را بو دهید.
  3. برای تهیه، کوکی و شیرینی های خوشمزه و کیک ساده.
  4. برای تهیه انواع چاشنی. معمولا برای تهیه یک خوراکی استفاده از فر کمی سخت است.
  5. برشته کردن یا کبابی کردن، گوشت بره یا مرغ یا گوشت دنده یا فیله گوسفند.
  6. گرم کردن مجدد غذا.
  7. گرم کردن غذاهای فریزری و یخ زده.
  8. پختن سیب زمینی.
  9. ذوب کردن پنیر، برای استفاده در انواع سوپ مخصوصا سوپ پیاز فرانسوی!
  10.  تهیه انواع غذاهایی، که به دمای کمتر و سرعت عمل بیشتری برای پخت نیاز دارند.

راهنمای خرید توستر و فاکتورهای مهم در خرید آون توستر

در این قسمت روش انتخاب یک آون توستر، برای استفاده در آشپزخانه را به شما یاد می دهیم.

  1. اندازه گیری و ارزیابی فضای آشپزخانه

ابتدا جایی که قرار است، آون توستر را قرار دهید مشخص کنید. حتما پریز برق به دستگاه نزدیک باشد. از اندازه و فرم دو شاخه توستر و پریز، اطمینان حاصل کنید که یکی باشد.

  • مشخص کردن کابینت یا فضای مخصوص آون.

اگر میخواهید آون، در داخل کابینت و یا کمد قرار بگیرد و مخفی باشد. ابتدا آن فضا را با متر اندازه گیری کنید. زیرا در اطراف آون توستر، می بایست فضایی خالی در نظر بگیرید. و نباید خیلی کوچک و بسته باشد. حتی فضایی در داخل کمد، را می توانید مشخص کنید. که در زمانهایی که از آون استفاده نمی کنید، در آنجا قرار دهید.

  • اندازه گیری نهایی کابینت و فضای مخصوص آون.

با خط کش یا متر، فضایی که می خواهید آون را در آن قرار دهید اندازه بگیرید. طول، عرض و ارتفاع سه فاکتور مهم هستند. اندازه ها را روی کاغذ، بنویسید و در موقع خرید آن را همراه داشته باشید.

  • تحقیق در مورد ویژگی های آون توستری، که نیاز دارید و کسب اطلاعات در مورد انواع آون توستر

در این مرحله ابتدا مشخص کنید، از آون توستر برای چه کارهایی می خواهید استفاده کنید. آیا فقط برای گرم کردن غذاهاست. یا می خواهید مثلا با آن مرغ سوخاری کنید. چون معمولا با صرف کمی هزینه بیشتر، می توانید آون توستر بهتر با اندازه بزرگتری، را انتخاب کنید.

اگر فضای کوچکی در آشپزخانه دارید. یک آون توستر کوچک، نیز کارتان را راه می اندازد و به صورت روزانه می توانید، از آن به خوبی استفاده کنید. به ابعاد داخلی و خارجی توستر دقت کنید. اندازه بیرونی را نسبت به فضای آشپزخانه، بسنجید و فضای داخلی توستر را نسبت، به بشقابی که می خواهید در آن قرار دهید بسنجید.

آون توستر را نسبت به کارکرد و روشهای، مختلف آشپزی انتخاب کنید. مثلا برخی از آون توسترها، فقط برای گرم کردن و یا تست کردن هستند. و برخی دیگر جوجه گردان دارند، و براحتی می توانید مرغ را با آن سوخاری کنید. گرمایش آون توستر، یکی از فاکتورهای مهم است. اگر زمان برایتان مهم است، از آون توستری استفاده کنید. که در زمان کمتری گرمای بیشتری، تولید می کند.        
به قفسه ها و طبقه های آون توستر دقت کنید. معمولا آون ها دارای قفسه و سینی های، قابل جابجایی هستند. و شما می توانید نسبت به نیازتان آن را جابجا کنید. همچنین داخل توستر، باید قابلیت تمیز کردن داشته باشد و شما بتوانید، براحتی فضاهای آن را تمیز کنید.

ویژگی های آون توستر را بررسی کنید. دکمه های خاموش و روشن و تایمر، را خوب بررسی کنید. مثلا برخی از آون توسترها، بصورت اتوماتیک و با تنظیمات می تواند، خاموش شود. یا برخی دیگر دارای زمان بندی، متنوع و بیشتر از 1 ساعت است.

خرید آون توستر

بعد از بررسی انواع توستر با قیمت می توانید، یک توستر مارک خوب را بخرید. و از آن در آشپزخانه با لذت آشپزی کنید.

در مقاله های بعدی، تفاوت توستر با آون توستر را بیان می کنیم. و انواع توستر را بررسی کرده، و مارک های توستر را معرفی می کنیم. که شما بانوی گرامی، براحتی بتوانید بهترین آون توستر یا توستر را بخرید.

5/5 - (5 امتیاز)