آشنایی با پاتایا

آشنایی با پاتایا

پاتایا کجاست؟

پاتایا شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد. پاتایا دارای آب و هوای خشک و مرطوب گرمسیری است؛ اما به دلیل ساحلی بودنش، هوای نسبتاً خنک‌تری دارد. زمستان‌های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است؛ اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می‌شود. فصل‌های بارانی اساساً از ماه مه تا نوامبر طول می‌کشند، ولی در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهید بود.

این شهر که یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ورزش‌های آبی مانند قایق‌رانی، موج سواری، چتربازی به کمک قایق موتوری، جت اسکی و غواصی محسوب می‌شود، سالانه میزبان ۵٫۵ میلیون گردشگر خارجی است.

پاتایا راحت‌ترین ساحل تایلند است. این شهر ساحلی فرودگاه ندارد و برای رفتن به پاتایا باید از فرودگاه یا شهر بانکوک سوار ماشین شوید. ماشین‌های زیادی در تمام روز بین بانکوک و پاتایا رفت و آمد می‌کنند که ارزان هم تمام می‌شود. رزرو هتل در این شهر شلوغ ساحلی برایتان بسیار کم هزینه خواهد بود. رفت‌وآمد با وسایل نقلیه‌ی مختلفی مثل تاکسی و موتور ممکن است که هیچ کدام گران نیستند. خورد و خوراک هم متنوع و فراوان و ارزان است. در مجموع سفر به پاتایا را می‌توانید خیلی مقرون به صرفه جمع و جور کنید.

جاذبه‌های گردشگری در پاتایا

جاذبه‌های گردشگری در پاتایا:

باغ استوایی نانگ نووچ در پتایا

جزیره مرجان

آکواریوم و دنیای زیر آب

کوه بودا

باغ وحش ببرها

باغ استوایی

موزه تدی

موزه ریپلی

تور گیبون

گالری هنر

موزه “باور داری یا نه”

شو الکازار

مینی سیام

معبد چایی مونکول

5/5 - (2 امتیاز)