استفاده درست از شبکه های اجتماعی

استفاده درست از شبکه های اجتماعی

چگونه از شبکه های اجتماعی درست استفاده کنیم؟

همۀ ما بنا بر نقش و موقعیتی که در جامعه داریم، چه به صورت امر شخصی یا جنبۀ شغلی، باید واجد رویکردی حرفه ای باشیم. در هر حال، ملزم به تبعیت از ارزش ها و هنجارها هستیم، و برای حضور و مشارکت در بافت و ساختار اجتماعی، از ظرفیت ها و امکانات شبکه های اجتماعی استفاده می کنیم. این فرصت بی نظیری است برای دربرگیری اجتماعی، با به منظور برقراری تعاملات مفید و به هنگام، فراگیرسازی اجتماعی دیدگاه ها، محصولات و خدمات در محیطی، که مبادله و نشر پیام با سرعتی فوق العاده تأثیری برجسته برجای می گذارد.

هر شبکۀ اجتماعی، قواعد و منطق خاص ارتباطی و تعاملی خود را دارد. اثرگذاری و نتیجه بخشی در اشتراک گذاری پیام، در هر شبکه متناسب با نیاز و هدف گذاری، هرکمپین متفاوت خواهد بود. اگرچه این شبکه های ارتباطی میتوانند، خیلی مفید باشند و ارتباطات اجتماعی، را به صورت آنلاین و آفلاین ترویج نمایند. اما استفاده از آنها ممکن است، باعث دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات شخصی، شما نیز بشود. اگر با اطالعات و موضوعات حساس سر و کار دارید و میخواهید، که از سرویسهای یک شبکه ی اجتماعی استفاده کنید. مهم است، که در مورد مشکلات امنیتی و حریم خصوصی مربوط به آنها، کامل آگاه باشید.
قبل از اینکه از هر شبکه ی اجتماعی استفاده کنید. خیلی مهم است در مورد این که چگونه این شبکه ها میتوانند، به شما آسیب بزنند، اطلاعات داشته باشید. سپس گامهای الزم برای حفاظت خود و افرادی، که با آنها کار میکنید را بردارید.

 

راهکارهای استفاده درست از شبکه های اجتماعی

مدیریت زمان استفاده از شبکه های اجتماعی شاید یکی از مهمترین راهکارهایی که در استفاده صحیح شبکه های اجتماعی، به شما کمک بسیاری میکند. مدیریت زمان است. بسیاری از افراد ساعتها زمان خود را بدون هیچ دلیلی، صرف شبکه های اجتماعی میکنند و بدین شکل، نه تنها از این شبکه ها استفاده صحیحی ندارند. بلکه از تمام کارهای روزمره و بااهمیت خود نیز جا میمانند.

همیشه آنلاین نبودن یکی از راههایی که به استفاده، بهتر شما از شبکه های اجتماعی کمک می کند. این است که زمان کمتری را در این شبکه ها سپری کنید. نیازی نیست همیشه آنلاین باشید، زمانی هم برای سایر امور بگذارید.

انتخاب مناسب شبکه اجتماعی

نیازی نیست که در تمام شبکه های اجتماعی، حساب کاربری داشته باشید. هرکدام از شبکه های اجتماعی، که به نیازها و عالیقتان نزدیکتر است را انتخاب کرده، و در آن حضور داشته باشید.عدم انتشار اطلاعات شخصی

به یاد داشته باشید همه ی افراد به راحتی می توانند. هر نوع اطلاعاتی را که توسط شما به صورت عمومی، در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، ببینند. پس مراقب باشید، که چه اطلاعاتی را به اشتراک میگذارید. چون ممکن است فردی با شما خصومت شخصی داشته باشد، و از آن اطلاعات بر علیه شما استفاده کند.خودداری از به اشتراک گذاری پستهای توهین آمیز وقتی شما نظر و دیدگاه خود را در مورد موضوعی به اشتراک میگذارید، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید. که دیدگاه شما ممکن است، موجب ناراحتی شخص یا گروه خاصی بشود. به محتوای پستهایی که به اشتراک می گذارید، توجه داشته باشید. هر پست می تواند نشان دهنده طرز فکر و نگاه شما، به محیط پیرامونتان باشد.

لذت بردن از شبکه های اجتماعی اینها فقط پیشنهاداتی هستند، که کمکتان می کنند. در زمان استفاده از شبکه های اجتماعی، هدفمند عمل کنید و به هیچ عنوان اصول قطعی نیستند. غریزه خود را دنبال کنید، و از این رسانه ها لذت ببرید. اگر وقتی تکنولوژی، در دسترس شما نیست بتوانید هوشمندانه عمل کنید. وقتی در دسترس شما باشد، هم همینطور می توانید رفتار نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)