ترفندهایی برای ماندگاری عطر

ترفندهایی برای ماندگاری عطر

ماندگاری عطر

عطرها انواع مختلفی دارند. عطرهایی که به پرفیوم، معروف هستند و مواد روغنی آنها بیشتر است، ماندگاری بهتری دارند. این عطرها، اگرچه قیمت بیشتری دارند ولی ماندگارتر هستند. ولی از هر عطری استفاده کنید، میتوانید با چند ترفند ماندگاری آن را بیشتر کنید. عطر را بر روی بدن مرطوب و نقاط نبض‌دار استفاده کنید.

پس از حمام عطر بزنید

رطوبت و دمای بدن شما پس از دوش گرفتن، باعث افزایش زمان ماندگاری عطر خواهد شد. اگر دوست دارید، رایحه عطر شما برای زمان بیشتری باقی بماند. بعد از حمام به خود عطر بزنید، و با این کار ماندگاری عطر خود را بیشتر کنید.

عطر را در جای تاریک قرار دهید

گرما و نور، باعث از بین رفتن رایحه عطر می‌شود. عطرهای خود را در جعبه اصلی نگاه‌ دارید. شیشه‌های تیره برای عطر مناسب‌ترند. اگر عطر را در جای تاریک، سرد و بدون رطوبت، و به دور از نور و گرما قرار دهید، ماندگاری آن افزایش می‌یابد.

بر روی نبض‌های بدن عطر بزنید

اگر بر روی مچ دست، روی استخوان ترقوه و گردن و بر روی نبض‌های بدن، عطر بزنید ماندگاری آن بیشتر خواهد شد. جریان خون باعث حرکت رایحه در بدن، شده و ماندگاری عطر شما را افزایش می‌دهد.

عطر را به کجای بدن اسپری کنیم؟

عطر را در نقاط حساس و نبض‌دار اسپری کنید. هر نقطه‌ای که رگ‌های گرم، کمترین فاصله را از سطح پوست دارند. برخی از این نقاط ،بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانند گردن. پشت گوش، پشت زانو، داخل آرنج، کنار گردن و روی مچ، نیز نقاط مناسبی برای این کار است.

عطر گرم و شیرین بزنید

عطرهای گرم و شیرین ماندگاری بیشتری دارند. عطرهایی با رایحه، مشک و بوی قوی ماندگارترند. این عطرها اصولاً، در فصل سرما استفاده می‌شوند. همین امر باعث می‌شود عطر ماندگارتر باشد. زیرا سرما باعث ماندگاری عطر می‌شود.

در فصل گرم بیشتر عطر بزنید

در هر بار استفاده از عطر یک یا دو پاف عطر استفاده کنید. چه در زمستان و چه در تابستان، به عطر خود اعتماد داشته باشید. ولی در تابستان، به خاطر گرمای هوا عطر زودتر از بین می‌رود. بنابراین دفعات عطر زدن در تابستان را افزایش دهید. برای آنکه همواره رایحه خوبی همراه با شما باشد. لازم است چند اصل را رعایت کنید. چه در هنگام خرید و چه در هنگام استفاده از عطر، از نکات کلیدی افراد شیک استفاده کنید. افراد خوش پوش، همیشه عطری کوچک در کیف یا ماشین خود دارند. نمونه جیبی از عطر مورد علاقه، خود تهیه کنید و آن را همواره در دسترس قرار دهید.

4.7/5 - (3 امتیاز)