دو روش برای ساخت آرایش پاک کن خانگی

دو روش برای ساخت آرایش پاک کن خانگی

روش پاک کردن آرایش

همیشه معضل اکثر خانمها، استفاده از یک آرایش پاک کن مناسب پوست شان است. اکثر محصولات آرایشی، با نام آرایش پاک کن و یا شیر پاک کن، از مواد شیمیایی استفاده شده است. که به مرور زمان، اثرات منفی روی پوست خواهد گذاشت. با خواندن این مطلب، یک شیر پاک کن طبیعی در خانه بسازید!

همان طور که چگونگی آرایش، به چهره ی شما زیبایی می بخشد. داشتن پوستی سالم و شفاف، نیز شادابی و جذابیت چهره ی شما را دو چندان می کند. استفاده از آرایش پاک کن های شیمیایی، به مرور زمان شادابی و طراوت پوست را کم رنگ کرده و به طبع، از زیبایی چهره ی فرد می کاهد. با خواندن این مطلب می توانید، با استفاده از مواد طبیعی و خانگی، آرایش پاک کن مناسب پوست خود را بسازید.

روش اول ساخت آرایش پاک کن خانگی با روغن نارگیل

مواد لازم:

روغن نارگیل 

پد پنبه ای 

ظرف در دار

نصف لیوان آب مقطر

صابون مایع و یا شامپو بچه

گلاب

روش ساخت:

 ابتدا روغن نارگیل را گرم کنید. دو قاشق چایخوری روغن نارگیل، را با دو قاشق چایخوری صابون مایع یا شامپو بچه، (ترجیحا شامپو بچه فیروز) در نصف لیوان آب مقطر، به همراه دو قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. سپس تعدادی پد پنبه ای، را در ظرف دردار قرار داده و مایع حاصل را درون ظرف بریزید. دقت کنید که مایع حاصل، تا نصف ارتفاع ظرف را در بر بگیرد. آرایش پاک کن شما آماده است!

در این روش برای ساخت آرایش پاک کن خانگی، روغن نارگیل استفاده می شود. روغن نارگیل یک روغن چند کاره است. علاوه بر خاصیت ضدجوش، باعث لطافت پوست و هم چنین یک آبرسان خوب محسوب می شود. از خواص گلاب می توان از خاصیت ضد باکتری، ضد التهاب و ضد پیری نام برد. در این روش از شامپو بچه، برای پاکسازی پوست استفاده می شود. شامپو بچه به دلیل سازگاری با پوست های حساس، برای پوست صورت مناسب است.

روش دوم ساخت آرایش پاک کن خانگی با ژل آلوورا

مواد لازم:

ژل آلوورا

عسل

روغن درخت چای

پد پنبه ای

روش ساخت:

گیاه آلوورا را از عطاری ها خریداری کنید. پوست آن را بکنید، و با قاشق ژله ی داخل آن را خارج کنید. و در مخلوط کن به مدت سی ثانیه، آن را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. بهتر است ژل آلوورا را خودتان تهیه کنید. اگر فرصت این کار را ندارید، می توانید آن را از داروخانه ها تهیه کنید. بهتر است ژل  به دست آمده را صاف کنید، و در ظرفی در بسته، داخل یخچال نگه داری کنید. برای هر بار استفاده، دو قاشق غذاخوری ژل آوورا، را به همراه یک قاشق چایخوری عسل، و یک قطره روغن درخت چای، مخلوط کنید و با پد پنبه ای روی صورت خود قرار داده و ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

از خواص روغن درخت چای، می توان به خاصیت ضدالتهابی اشاره کرد. همچنین خاصیت ارتجاعی، پوست را افزایش می دهد. توجه کنید که اگر قصد دارید، آرایش چشم هایتان را با این آرایش پاک کن، پاک کنید. روغن درخت چای را از آن حذف کنید. روغن درخت چای، در کاهش آکنه بسیار موثر خواهد بود.

در این روش از عسل استفاده شده است. از خواص عسل، می توان به خاصیت ضد باکتری اشاره کرد. که این خاصیت در کاهش التهابات پوستی و همچنین کاهش آکنه، بسیار موثر است.

آلوورا نیز یک گیاه چند کاره است. که به دلیل دارا بودن ویتامین های A و E ،در روشن شدن پوست و ترمیم التهابات پوستی و جای جوش، نیز بسیار موثر است.

با استفاده از این دو روش، می توان آرایش پاک کن خانگی ساخت. که نه تنها فاقد مواد شیمیایی است. بلکه حاوی مواد مغذی و سرشار از ویتامین، برای پوست شما است. با استفاده از آرایش پاک کن های فوق، پوستی جوان شاداب و با طراوت داشته باشید!

4.8/5 - (5 امتیاز)