روش استفاده از آون توستر و توستر

روش استفاده از آون توستر و توستر

آشنایی با آون توستر و توستر

همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم، آون توستر کاربردهای زیادی دارد. و به خوبی می توانید از آن برای گرم کردن غذا، تست کردن، سوخاری کردن و ذوب کردن پنیر، استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل، به شما آموزش دهیم که آون توستر چگونه کار می کند، و روش استفاده از آون توستر چگونه است. آون توستر گزینه های خوب و منحصر به فرد، برای تهیه غذاهای خوشمزه ارائه می دهد. که می تواند هم برشته کند و هم بپزد. آون توستر دارای روش ها و دستورالعمل های، خاصی برای استفاده است.

روش استفاده از آون توستر

1- آون توستر را روی تنظیمات دلخواهتان قرار دهید، هم نوع پخت و پز و هم دمای مناسب.

2- آون توستر را به برق بزنید.

3- غذا را در آون تستر قرار دهید. بشقاب ایمن و مناسب انتخاب کنید، چون قرار است روی قفسه آون توستر قرار بگیرد.

4- تایمر و زمان مورد نیاز را تنظیم کنید. اغلب آون توسترهای مدرن دارای تایمر ها هستند. با این حال، حتی زمانی که از یک تایمر استفاده می کنید، مراقب غذای خود باشید. آون توستر ها چون نسبت به فر کوچکتر هستند، غذا زودتر تست می شود یا می پزد.

5-حواستان باشد قبل از گذاشتن غذا در آون توستر، توستر را تمیز کنید.

6-سپس غذا را در آون توستر، گذاشته و درب آن را ببندید.

7- بعد از اتمام پخت، دستکش مخصوص را پوشیده و ظرف را از آون توستر خارج کنید.

8- سپس غذا را سرو کنید.

9-پس از سرد شدن آون توستر، سینی داخل آن را خارج کرده و تمیز کنید.

10- درب آن را باز بگذارید تا خنک شود.

11-حتما آن را از برق بکشید.

خوب است در این مقاله شما را با آموزش کار با توستر هم یاد بدهیم.

دستگاه توستر یک وسیله‌ی، آشپزخانه‌ کاربردی و ساده است. از این دستگاه می‌توان برای برشته کردن نان استفاده کرد. تا نان کمی تیره‌تر، تردتر و برشته‌تر شود. در مرحله اول شما باید درجه‌ی مشخص‌شده، را در حالتی قرار دهید که می‌خواهید نان به آن اندازه، برشته یا قهوه ای شود. سپس نان تُست، خود را درون دریچه‌های برشته کننده قرار دهید. اهرم جلو دستگاه توستر، را به سمت پایین فشار دهید. منتظر باشید تا نان‌های تُست پخته شوند. زمانی که اهرم بالا آمد و در محل اول خود قرار گرفت، نان برشته‌شده‌ی شما آماده است. و می توانید نان ها را خارج کنید.

روش استفاده از توستر

1. نان های تست را از قبل آماده کنید. یک تکه نان را در ماسلایس توستر قرار دهید. اگر دو نان در نان برشته‌کن قرار می‌دهید، از دو محفظه‌ی مشخص‌ شده استفاده کنید.

2. اندازه برشته شدن را انتخاب کنید. از شاسی مخصوص، تنظیم برشته شدن در جلو دستگاه استفاده کنید. انتخاب کنید که تا چه حد، می‌خواهید رنگ نان تیره و قهوه ای شود. در بیشتر توسترها این اعداد از 1 تا 5 هستند. که عدد 1 نشان‌ دهنده‌ی ملایم‌ترین حالت تست، و عدد 5 نشان‌ دهنده‌ی تیره‌ترین رنگ است. برای اولین بار استفاده از توستر، عددی بین 2 تا 3 را انتخاب کنید.

3. اهرم مورد نظر را پایین بکشید، تا روند برشته شدن آغاز شود. منتظر بمانید تا نان مورد نظر شما برشته شود. به بوی سوختگی احتمالی حساس باشید. برشته شدن نباید از یک تا دو دقیقه بیشتر طول بکشد. که این زمان به میزان برشته شدن، مورد نظر شما بستگی دارد.

4.در آخر زمانی که اهرم بالا آمد، این بدان معناست که چرخه‌ی برشته کردن تمام شده است. امکان دارد برشته‌کن “زنگ” بزند. با دست و یا با یک عنبر چوبی نان را بردارید. سپس نان را برای استفاده، صبحانه و یا پذیرایی می توانید استفاده کنید.

نکات ایمنی موقع استفاده از آون توستر و توستر:

1- حتما از دستکش استفاده کنید.

2-بعد از اتمام کار، دوشاخه دستگاه را از برق بکشید.

3-در توستر، چون اسلایس ها مستقیم با برق در تماس است، حتما مراقب باشید.

4-حواستان باشد، که غذا یا نان نسوزد. و دایما سر بزنید.

5-حتما دفترچه راهنمای استفاده، از توستر یا آون توستر را قبل از استفاده بخوانید.

5/5 - (6 امتیاز)