نکات شیک‌پوشی در محل کار برای آقایان

نکات شیک‌پوشی در محل کار برای آقایان

نکات شیک‌پوشی در محل کار برای آقایان

امروزه بسیاری از لباس‌های غیررسمی، را به لباس‌های رسمی ترجیح می‌دهند. اگر شما هم به لباس‌های غیررسمی علاقه دارید، لباسی را انتخاب کنید که متناسب با محیط کارتان باشد. علاوه بر این، لباسی که حس خوبی برای ارتباط و تعامل با دیگران منتقل کند. در ادامه نکاتی در رابطه با شیک‌پوشی آقایان، در محل کار را بیان خواهیم کرد.

متناسب با محیط کارتان شیک بپوشید

سمت و نوع فعالیت‌های شما در یک محیط کاری، بر انتخاب لباس مؤثر است. به‌عنوان‌ مثال در یک محیط سازمانی، پوشیدن لباس رسمی بسیار حائز اهمیت است. همچنین اگر در محل کار خود همواره، با مدیران و افراد رده‌بالا ملاقات دارید. باید کاملاً لباس رسمی بپوشید. در این شرایط می‌توانید یک کت‌وشلوار تیره، پیراهن سفید و کفش مشکی، را به‌عنوان یک تیپ رسمی و شیک انتخاب کنید.

اگر انتخاب شما تیپ غیررسمی است. می‌توانید یک کت بلیزر، همراه با پیراهن طرح دار و رنگ روشن بپوشید. یک تیشرت سفید در کنار شلوار جین و کفش ورزشی، گزینه مناسبی برای یک تیپ غیررسمی و شیک به‌حساب می‌آید.

لباسی متناسب با اندام خود انتخاب کنید

فرقی نمی‌کند لباس شما رسمی یا غیررسمی باشد. اندازه لباسی که می‌پوشید یکی از مهم‌ترین نکاتی است، که در شیک بودن شما تأثیرگذار است. زیرا با پوشیدن لباس‌های بسیار گشاد، شلخته و نامرتب به نظر خواهید رسید. همچنین لباس‌های تنگ مناسب محل کار نیستند، و انجام فعالیت‌های کاری روزمره را برای شما دشوار می‌کنند.

کفش‌های شیک بپوشید

کفش‌ها ویژگی‌های شخصیتی شما را نشان می‌دهند. کهنه یا نو بودن کفش شما مهم نیست! ولی سالم و تمیز بودن کفش شما بسیار حائز اهمیت است! بنابراین از برق انداختن کفش‌های خود غافل نشوید.

اگر به تیپ رسمی علاقه دارید. بهتر است، یک جفت کفش مشکی و دارای پنجه گرد را انتخاب کنید. کفش‌هایی از جنس چرم جیر و مات، گزینه‌های دیگری برای یک تیپ رسمی و شیک هستند.

علاقه‌مندان به لباس‌های غیررسمی نیز می‌توانند، کفش‌هایی به رنگ قهوه‌ای و با پنجه نوک‌تیز بپوشند. کفش‌هایی که از چرم صاف و براق ساخته می‌شوند، نیز نمونه‌های شیکی هستند. که می‌توانند در کنار یک لباس غیررسمی، مورد استفاده قرار بگیرند. صندل‌ها، کفش‌های پرطرفداری در فصل تابستان هستند. اما این کفش‌ها، برای افراد شیک‌پوش و محل کار مناسب نیستند.

ساعت مچی مناسب برای آقایان شیک‌پوش

هنگام انتخاب لباس برای محل کار، ساعت مچی را فراموش نکنید. پوشیدن یک ساعت مچی مناسب می‌تواند، زیبایی پوشش شما را تکمیل کند. ساعت‌های کلاسیک گزینه مناسبی، برای داشتن یک تیپ شیک و جذاب به‌حساب می‌آیند.

هارمونی رنگ‌ها و شیک‌پوشی

شما باید علاوه بر مدل لباس و نوع پوشش، به رنگ لباس خود در محیط کار نیز توجه داشته باشید. در همین راستا توصیه می‌شود، که اگر به لباس‌های رسمی علاقه‌مند هستید. از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ جیغ خودداری کنید. برای داشتن تیپ رسمی و شیک در محل کار، بهتر است. از لباس‌هایی با رنگ تیره مانند سیاه، سرمه‌ای، قهوه‌ای و … استفاده کنید.

درصورتی‌که می‌خواهید تیپ غیررسمی و شیک داشته باشید. می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. ژاکت خلبانی زیتونی‌رنگ، شلوار جین، پیراهن‌های تک‌رنگ کرباسی و … نمونه‌های شیکی از لباس‌های غیررسمی هستند.

از پارچه‌های متفاوت استفاده کنید

در لباس‌های رسمی مردانه، معمولاً از پارچه‌های صاف و براق استفاده می‌شود. برای ایجاد ظاهری شیک‌تر بهتر است، گاهی از لباس‌های پشمی یا از جنس فلانل استفاده کنید. به‌عنوان‌ مثال شلوارهایی از جنس لینن یا فلانل می‌توانند، در داشتن ظاهری شیک و غیررسمی مؤثر باشند.

5/5 - (3 امتیاز)