هنر تاثیر گذاری در محل کار

هنر تاثیر گذاری در محل کار

هنر تاثیر گذاری در محل کار چگونه است؟

رهبران قدرتمند بجای داشتن، اطلاع از کار دیگران بیشتر در کار خود مطلع هستند.

رهبران باهوش و کاردان :1- پیش زمینه ای فنی، در موضوع مورد رهبری خود دارند.2- سالها وقت صرف تجربه و یادگیری نموده اند. و اکنون بعد سالها قادرند. در حیطه کاری و رهبری، خود ایده های ناب ارائه کنند.

چند راهکار کاری مهم:

استراتژی های ارائه شده در زیر، جهت موفقیت در جلب نظر اعضاء تیم و رهبران، بالا دستی است.

  1. مسئولیت پذیر باشید. مثل یک فروشنده فکر کنید نه یک متخصص.
  2. به هدف اصلی فکر کنید. نه فقط آنچه به سود شماست.
  3. خود را برای پیروزی در جنگهای بزرگ آماده کنید. انرژی و روحیه ی خود را صرف مسائل پیش پا افتاده نکنید.
  4. تحلیلی واقع گرایانه از هزینه های اجرایی، ایده هایتان داشته باشید.

عمل کردن همچون یک فروشنده نه مثل یک متخصص. یعنی شما مجبورید بفروشید. اما خریدار مجبور نیست خرید کند. مسئولیت بپذیرید و خریدار را سرزنش نکنید.
اگر مشتری خرید نکرد وی را سرزنش نکنید. بدانید شما در امر فروش نا وارد یا ناکارآمدید.
فروشنده موفق، به نیازهای مشتری واقف بوده و اهمیت می دهد. به این فکر نمی کند، که فقط چیزی را بفروشد.
یک فروشنده تمایلی برای وارد کردن، موارد غیر فروش درون فاز فروش ندارد. نه فروشنده و نه خریدار، تمایلی به تیم فوتبال در بحث فروش ندارند.

نویسنده مقاله: مهندس فرشید خیرآبادی

5/5 - (4 امتیاز)