چه نوع کتی مناسب اندام شماست؟

چه نوع کتی مناسب اندام شماست؟

راهنمای خرید کت

یکی از سخت‌ترین، کارهایی که مردان در طول زندگی خود انجام می‌دهند. خرید کُت‌ و شلواری، متناسب با اندام آنها است. از آنجا که کت‌ و شلوار در ایران، بیشتر برای مجالس ویژه استفاده می‌شود. خرید کتی که علاوه بر زیبایی، اندازه‌ای متناسب با بدن داشته باشد، و شما را خیلی چاق، خیلی لاغر، یا خیلی قد کوتاه نشان ندهد دشوار است.

قبل از خرید کت باید بدانید

کت‌ و شلوار لباسی است، که اگر درست و اصولی خریداری شود، جذابیتی فوق‌العاده به‌ظاهر آقایان خواهد بخشید. جذابیتی که در دیگر لباس‌های مردانه به‌ هیچ‌وجه وجود ندارد. قبل از اینکه برای خرید کت اقدام کنید. باید به چند نکته ضروری توجه داشته باشید. اول از همه هدف شما از خرید کت چیست؟ کت را برای چه منظوری می‌خواهید؟ کت‌ها برای موقعیت‌های مختلف مدل‌های متفاوتی دارند. به‌عنوان‌ مثال اگر به دنبال کتی برای موقعیت رسمی هستید، کت‌های تک‌ رنگ کلاسیک بهترین گزینه هستند. اما برای مهمانی و جلسات غیررسمی، می‌توانید از کت اسپرت هم استفاده کنید.

مهم‌ترین قوانین خرید کت

برای خرید بهترین کت که به اندام شما هم بیاید. باید قوانینی را هنگام خرید مدنظر داشته باشید:

به شلوار دقت نکنید. اولین قانونی که حین خرید و بررسی مدل یک کت، باید رعایت کنید این است. که هیچ‌گاه شلوار، را معیاری برای خوب یا بد بودن یک کت قرار ندهید. شلوار را می‌توان، کوتاه، بلند، کوچک یا بزرگ کرد. اما کت را نمی‌توان، پس به اندازه کت دقت کنید! به سرشانه‌های کت توجه داشته باشید. اولین کاری که بعد از پوشیدن کُت باید انجام بدهید. این است که به شانه‌های آن دقت کنید. مهم‌ترین قسمت یک کت، قسمت شانه و سرشانه آن است.

آستین به‌ اندازه باشد. آستین کت باید تا نزدیک مچ و جایی که ساعد شروع می‌شود، کشیده شده باشد. پیراهن هم باید بتواند، حدود نیم تا یک سانت از زیر آستین کت بیرون بیاید. به نگاه اول اهمیت بدهید. اولین حسی که بعد از پوشیدن کُت داشتید، درست‌ترین حس است. به جزئیات توجه کنید. هماهنگی بین شلوار و کت را به‌دقت بررسی کنید. می‌توانید برای زیبایی بیشتر، جوراب و کفش خود را با کت ست کنید.

انواع کت با توجه به شکل بدن

در هنگام خرید کت باید مدلی را انتخاب کنید، که کاملاً متناسب با فرم بدن شما باشد. اگر چاق، لاغر، قدبلند، یا قدکوتاه هستید، این موضوع را بپذیرید و کتی را انتخاب کنید، که به فرم بدن شما بیاید. نه آن چیزی که در ایده آل شما است. در ادامه چهار فرم بدن و کت متناسب با آن معرفی‌شده است:

چاق: کت‌های رنگ تیره یا طرح راه‌راه باعث می‌شود. تا افرادِ چاق، لاغرتر و کشیده‌تر به نظر بیایند. یقه یک‌بخشی، چاک در پشت کت و پارچه‌های نازک، نیز به لاغرتر دیده شدن افراد کمک می‌کند.

قدبلند: کت‌هایی که از جنس پشم دوخته‌شده‌اند، حجم بیشتری به کت می‌دهند، و بهترین گزینه برای افراد قدبلند است. رنگ‌های روشن و طرح چهارخانه نیز باعث می‌شوند، مردان قدبلند، جذاب‌تر به نظر برسند.

عضلانی: افراد عضلانی باید کتی را انتخاب کنند، که در قسمت سرشانه پف نداشته باشد، و یقه آن بلند و تیز باشد. این مسئله باعث می‌شود، تا بین بزرگ بودن عرض شانه و باریک بودن کمر، تعادل ایجاد شود.

قدکوتاه: کت تیره با طرح راه‌راه باعث می‌شود، که افراد کشیده‌تر به نظر برسند. وجود یک یا دو دکمه، دو چاک در پشت و یقه تیز، موجب بلندتر دیده شدن قد می‌شود.

اهمیت دکمه در کُت

تعداد و شیوه قرارگیری دکمه‌های کت، تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی آن دارد. کت‌هایی که دارای دکمه کمتری بوده، به دلیل اینکه یقه بازتری دارند، و پیراهن زیر کت بیشتر دیده می‌شود، رسمی‌تر هستند. هرچقدر تعداد دکمه کت بیشتر شود، غیررسمی‌تر شده و به فانتزی نزدیک‌تر می‌شود. کت‌های دو دکمه‌ای برای مردان کوتاه‌قد و کت‌های سه دکمه‌ای، برای مردان بلندقد مناسب است.

کت مناسب اندام افراد

هر مرد باید حداقل یک کت‌ و شلوار رسمی داشته باشد. برای حضور در مجالس و مهمانی‌های رسمی، بهترین و زیباترین پوشش برای مردان، کت‌وشلوار است. انتخاب کتی که به فرم بدن، شما بیاید و حالتی غیرمعمولی، شلخته و زشت به شما ندهد، کار ساده‌ای نیست. اما با دانستن نکاتی در خصوص دوخت، بافت، رنگ و طرح کت‌ها می‌توانید مناسب‌ترین کت را برای خود انتخاب کنید. قبل از همه باید فرم بدن خود را به شکل واقع‌ بینانه قبول کنید. و برای آنچه هستید، نه آن چیزی که دوست دارید باشید، کت انتخاب کنید. چاق، لاغر، قدبلند، قدکوتاه و هرکدام از این ویژگی‌های جسمی، کت مخصوص به خود را می‌خواهد. در این مقاله برخی از این نکات را که به شما در خرید یک کت زیبا کمک می‌کند، معرفی کرده‌ایم.

5/5 - (3 امتیاز)