کاربردهای آون توستر، طرز کار آون توستر

کاربردهای آون توستر، طرز کار آون توستر

طرز کار آون توستر

کاربردهای آون توستر ،به عنوان یکی از دستگاه های مفید و پر استفاده در آشپزخانه زیاد است. آون توستر با نام گاز دوم، برای خانمهای خوش سلیقه است. در این مقاله کاربردهای آون توستر و طرز کار آون توستر را شرح می دهیم.

کاربردهای آون توستر

  • برای تهیه کوکی و شیرینی های، خوشمزه و کیک ساده.
  • برای تهیه انواع چاشنی. معمولا برای تهیه یک خوراکی استفاده از فر کمی سخت است.
  • برشته کردن یا کبابی کردن، گوشت بره یا مرغ یا گوشت دنده یا فیله گوسفند.
  • گرم کردن مجدد غذا.
  • گرم کردن غذاهای فریزری و یخ زده.
  • پختن سیب زمینی.
  • گرم کردن بشقاب قبل از سرو کردن غذا. بسیاری از فرها، می توانند تا 200 درجه فارنهایت و بیشتر گرم کنند. اما یک آون توستر می تواند، یک بشقاب را در مدت 5 دقیقه تا 170 درجه فارنهایت گرم کند.
  • برای بو دادن یا تُست کردن انواع مغزها. برای تست کردن آجیل، روی سینی مخصوص یک فویل آلومینیومی بیندازید. سپس با دمای 350 درجه فارنهایت، به مدت 10 تا 15 دقیقه مغزها را بو دهید.
  • ذوب کردن پنیر، برای استفاده در انواع سوپ مخصوصا سوپ پیاز فرانسوی!
  • تهیه انواع غذاهایی، که به دمای کمتر و سرعت عمل بیشتری برای پخت نیاز دارند.

طرز کار آون توستر

ما در این مقاله طرز کار آون توستر، را به عنوان راهنمای جامع در اختیار خوانندگان قرار می دهیم. انواع توستر، با قابلیت و ویژگی های مختلفی وجود دارد. که توانسته نیازهای ضروری، ما را در آشپزی کردن برطرف کند.

آون توسترها دارای هیترهای برقی هستند. که از فلز ساخته شده است. دارای درب های شیشه ای، که در برابر درجه حرارت بالا مقاوم اند و تغییر رنگ نمی دهند. داخل آون توستر قفسه ای، دارد و  سینی هایی برای جابجایی خرده نان، قرار داده شده است. این دستگاه با تنظیم انواع دما برای پخت و پز، کوچکتر از ماکروویو است و فقط برای استفاده در خانه، طراحی شده اند.  برای قرار دادن ظرف غذا در آون توستر، بهتر است دور آن فویل آلومینیومی بپیچید. آون توستر دارای کنترلرهای برای تنظیم دما و تایمر های، 30 دقیقه ای با سیم کشی است. یک سینی توستر، از یک تا 6 تکه نان تست را در یک زمان نگه می دارد. برخی از آون توسترها دارای یک فن است. که هوای گرم را به صورت یکنواخت، جریان می دهد تا سریع تر بتواند تست کند.

طرز کار دستگاه آون توستر، به این شکل است. که این دستگاه معمولاً با استفاده از المنت های حرارتی، کار می کند. برخی از انواع آون توستر، به فن نیز مجهز هستند. که گرما را در محفظه به جریان در می آورد. آون توسترها با درب شیشه ای، بهترین انتخاب هستند. و می توانید هنگام پخت و پز، داخل محفظه را ببینید و چک کنید. و با خیال آسوده به کارتان برسید.

آون توسترها معمولاً، دارای انتخابگرهای چرخشی هستند. که با استفاده از آنها می توانید دمای فر، نوع پخت و همچنین زمان پخت، را تنظیم کنید. آون توستر یکی از لوازم، پرکاربرد و کار راه انداز در آشپزخانه است. بسته به اندازه و فضای آشپزخانه، می توانید آون توستر را بخرید. همانطور که از نام آن پیداست، هم توستر است. که برای تست کردن و برشته کردن نان، مورد استفاده قرار می گیرد. هم به عنوان فر برای پخت کوتاه مدت، مانند ذوب کردن پنیر روی غذاها و موادی که نیاز به زمان پخت خیلی زیادی ندارد، استفاده می شود. دیگر کابردهای آون توستر، گرم کردن نان فریزر شده، گرم کردن پیتزا و غذاهای دیگر، پخت کیک، کباب کردن جوجه، بریان کردن و آب کردن مواد منجمد، به کار می رود.

برای تمیز کردن داخل توستر، می توانید سینی مخصوص دستگاه را داخل آن قرار دهید. این سینی قابل جابجایی و شستشوی آسان است. در سال های اخیر با اضافه شدن تایمرهای دیجیتالی، دکمه های تماسی و سیستم های کنترل از راه دور، سرعت پیشرفت این دستگاه شتاب بیشتری گرفته است.

انواع روش های پخت و پز در آون توستر

آون توستر معمولا، دستور العمل های پخت و پز چندگانه را ارائه می دهد. به همین دلیل است، که بسیاری از مردم از آون توستر به عنوان اجاق گاز دوم، استفاده می کنند. این روش ها عبارتند از: پختن، سوخاری کردن، تُست کردن، گرم کردن و ذوب کردن یخ زدگی.

روی دستگاه، دکمه برای تنظیم نوع پخت قرار داده شده است. که براحتی می توانید نوع پخت را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه، می توانید دیگر گزینه های آون توستر از جمله دما و زمان را نیز تنظیم کنید.

5/5 - (5 امتیاز)