معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم

معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم

در سال های اخیر کارآفرینی به سرعت رشد یافته است. با توجه به این که یکی از جذاب ترین راه های بازاریابی آنلاین تبلیغات ویدئویی است و ویدئو مارکتینگ هر روز اعتبار بیشتری کسب می کند. اهمیت نحوه ساخت تیزر های تبلیغاتی توسط کارآفرینان مشخص می شود ویدئوهای تأثیرگذار تبلیغاتی به خوبی ماجرای شکل گیری برند شما را به نمایش در می‌آورند. کلیپ‌های تبلیغاتی که از بهترین نرم افزارهای تدوین فیلم بهره می‌برند در قالب استوری های اینستاگرام، تبلیغات فیسبوک یا ویدئوهای یوتیوب، برند و کسب و کارتان را به طور حرفه‌ای معرفی می‌نمایند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم بپردازیم.

نرم افزار پریمیر Adobe Premiere – ساده ولی قدرتمند

شرکت ادوبی قطعا شرکت برتر در زمینه نرم افزارهای گرافیکی و بطور کلی مالتی مدیا در دنیاست. یکی از بهترین نرم افزارهای تولید شده توسط این شرکت، پریمیر پرو نام دارد. پریمیر پرو توسط رسانه هایی مانند CNN مورد استفاده قرار می گیرد. از این برنامه برای ویرایش فیلم های بلند مانند Gone Girl، Captain Abu Raed و Monsters استفاده شده است. همچنین از این نرم‌افزار در فیلم‌های بسیاری از قبیل Dust To Glory به کارگردانی دانا براون و بازگشت سوپر من۲ به کار رفته‌است.

نرم افزار پریمیر قدیمی ترین و بهترین نرم افزار دیداری و شنیداری دیجیتال میباشد و برای کارهایی از قبیل تدوین و ویرایش ویدیو و فیلم وجلوه های ویژه استفاده میشود (همانند یک استودیوی فیلم سازی عمل میکند و تمامی ابزار های مورد نیاز را دارا میباشد). ابزارهای جدیدی که به این نرم افزار اضافه شده به علاوه ی محیط کار بسیار زیبا، این نرم افزار را در سطح بالاتری در عرصه تولید و میکس فیلم، نمایانگر ساخته است. نرم افزار Adobe Premiere Pro با استفاده از فرمت های اورجینال به شما امکان ویرایش سریع تر فایل های ویدئویی را می دهد و کیفیت و کارآیی تدوین های شما را به شکل چشمگیری افزایش خواهد داد. برای یادگیری مقدماتی تا پیشرفته این نرم افزار (در صورتیکه هیچ پیش زمینه ای ندارید) حدود 180 ساعت زمان لازم است.

از قابلیت های اصلی این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از اکثر فرمت های فیلم،فرمت های رایج تصاویر و فرمت های صوتی
  • سازگاری و قابلیت برقراری ارتباط میان انواع دوربین های فیلم برداری و عکاسی
  • افکت هایی بسیار زیبا و متعدد برای اهداف مختلف
  • قابلیت بازخوانی زیر نویس فیلم ها
  • سازگاری کامل با نرم افزار Adobe After Effects ، Adobe Photoshop و سایر نرم افزارهای ادوبی

نرم افزار افترافکت Adobe After Effects – بهترین نرم افزار ادیت فیلم

ادوبی افتر افکت یک نرم‌افزار انیمیشن 2.5 بعدی است که برای طراحی انیمیشن، جلوه‌های بصری و ترکیب‌بندی تصاویر متحرک استفاده می‌شود. افتر افکت در ساخت فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و ویدئوهای مختلف کاربرد گسترده‌ای دارد. و جلوهای مختلفی دارد که می‌توان از آن‌ها برای دست‌کاری تصاویر استفاده کرد. این ابزار به ما امکان ترکیب لایه‌های ویدئو و تصاویر در یک صحنه منفرد می‌دهد .

از این برنامه به شدت در صنعت تصویر متحرک و فیلم های ویدیویی و تیراژ فیلم ها و تبلیغات تلویزیونی استفاده می شود برنامه After Effects در زمینه تلفیق و ترکیب تصاویر متحرک همان قدرتی را در اختیار شما قرار می دهد که ابزارهای نقاشی و ترسیمی در اختیار هنرمندان قرار داده اند.
احتمالا فیلم های هالیوودی با ژانر تخیلی و با افکت های مختلف را دیده اید. فیلم های پرهزینه هالیوودی همچون Gladiator, SpiderMan, Die Hard 4, فیلم جنجالی ۳۰۰، Mr. & Mrs Smith, Last Samurai, Rush Hour 3 , سری فیلم های Blade و فیلم ماتریکس و بالغ بر ۳۵۰ فیلم دیگر هالیوودی همگی ازافتر افکت برای جلوه های ویژه، تیتراژ و میکس ویدیویی خود استفاده نموده اند. افترافکت یکی از معتبرترین و قدرتمند ترین نرم افزارها در بخش جلوه های ویژه ، motion graphics (گرافیک متحرک) و کامپوزیت می باشد .این نرم افزار در خیلی از پروژه های سینمایی استفاده شده و در حال حاضر نیز جزء اولین گزینه ی فیلم سازان مطرح می باشد. همیشه یکی از پیشنهادات متخصصان فیلم در زمینه نرم افزار، همین افتر افکت بوده است.

از قابلیت های اصلی این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لایه های متن و شکل به صورت دو بعدی و سه بعدی
  • رنگ دقیق و عمیق
  • ابزار کنترل حرکت
  • قابلیت تلفیق با نرم افزار ویرایش سه بعدی

مقالات مرتبط:

ویدئو مارکتینگ چیست؟

نرم افزار سینما فوردی- – معرفی نرم افزار ادیت فیلم

برنامه سینما فوردی توسط شرکت Maxon ساخته شده و در زمینه مدل سازی، انیمیشن و رندر کردن تری دی بسیار قدرتمند است. در زمینه حرکت، مدل سازی و ساختار سینما فوردی تا حدی پیش می‌رود که بخش‌های عظیمی از فیلم Spiderman 3 توسط این برنامه ساخته شده است. برای مثال اکثر محیط بیرونی نظیر آسمان، دامنه کوه، عمق و بسط شهر و … در این فیلم توسط سینما Cinema 4D ساخته شده است. . این برنامه، مجموعه کاملی از ابزار‌های طراحی و گرافیک سه بعدی را ارائه می‌دهد.

این ابزار همچنین این امکان را به شما می دهد که هر تغییری را که در صحنه های سه بعدی خود انجام دادید در After Effects نیز انجام دهید. در کنار ابزار Cineware که کار کردن بین Cinema 4D و After Effects را راحت ترکرده، ابزار دیگری به نام MoGraph وجود دارد که به شما امکان می دهد چیزهایی مانند لوگوهای معلق و جلوه های ساده را به آسانی ایجاد کنید.این یکی از دلایلی است که Cinema 4D جایگاه خودش را دارد میان انیماتورها بدست آوزده است. در نظر بسیاری از افراد «زمان» به عنوان بعد چهارم در نظر گرفته می شود. شما می توانید تقریبا از هر پارامتری بر اساس زمان در cinema 4D انیمیشن ایجاد کنید، به طور دقیق تر، شما می توانید در cinema 4D در 4 بعد کار کنید.

از قابلیت های اصلی این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابط کاربری منطقی
  • ابزار رند گیری قدرتمند
  • امکان تلفیق با فتوشاپ و افتر افکت
  • تایپوگرافی دقیق

دانلود نرم افزار ادیت فیلم

با وجود نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای که در بالا اشاره شد و بسیاری از برنامه‌های رایگان دیگر می‌توانیم بگوییم که در دوران طلایی نرم‌افزارهای تدوین فیلم قرار داریم. اگر هنوز نمی‌دانید که از کدام نرم‌افزار استفاده کنید بهتر است آن‌ها را برای مدت محدودی نصب کنید و به قابلیت‌های آن‌ها نگاهی بیندازید. در این زمینه گزینه‌های دیگری هم وجود دارد که اصلاً به آن‌ها اشاره‌ای نکردیم. از بین آن‌ها می‌توانیم برنامه‌های 3D MAX و Edius اشاره کرد.

انتخاب هرکدام از این برنامه‌ها به موارد زیادی بستگی دارد به عنوان مثال برای تدوین می توانید از برنامه adobe premiere استفاده کنید .بعضی ها به اشتباه برنامه after effects را جزء برنامه های تدوین می دانند در بحث جلوه های ویژه خود نرم افزار افترافکت یک سری تواناهای منحصر به فرد دارد ، اما در کل ،این نرم افزار با ترکیب دیگر نرم افزارهای موجود در این زمینه است که موجب خلق آثار زیبا می شود ، به طور مثال شما اگر بخواهید یک ربات طراحی کنید و آن ربات در اتاق شما راه برود، باید ربات و حرکات او را در برنامه های دیگر مانند سینما فوردی با تریدی مکس طراحی کنید ، و از اتاق خود نیز فیلم بگیرید ، و در نهایت با تکنیک های ویژه ، تصاویر آن ربات را به صورت طبیعی بر روی فیلمی که از اتاق خود گرفته اید قرار دهید.