تیم سازی در سازمان از زبان « مهندس فرشید خیرآبادی »

در هر سازمان یا شرکتی، یک تیم کامل شامل پنج شخصیت است:

  • ایده پرداز
  • مهندس
  • طراح
  • مدیر
  • فروشنده

 

  • ایده پرداز:
    ایشان پر از ایده های جدید و بی حد و مرز، پویا و خلاق است اما توانایی به انتها رساندن یک عملیات را ندارد.

 

  • مهندس:
    جزئیات را می بیند. منابع و امکانات سازمان را با ایده ها تطبیق می دهد.حاصل این مرحله ایده ای مهندسی شده است؛ ما غیر قابل عرضه به بازار.

 

  • طراح:
    شم مهندسی دارد و قادر است ایده ی مهندسی شده که خشک است را دریافت و آنرا جذاب و قابل ارائه به بازار نماید.

 

  • مدیر:
    هماهنگ کننده، یکپارچه ساز، ناظر و کنترل کننده رفتار و عملکرد اعضای تیم، انگیزه ایجاد می کند تا خلاقیت تیم بالا نگه داشته شود. حقوق پرداخت می کند. ایده ها را خوب می بیند و از آنها سودهای مالی، فنی و اجرایی بیرون می کشد.

 

  • فروشنده :
    محصول تیم خلاق را به بازار عرضه می کند. معرفی، عرضه و فروش را بر عهده دارد. با مردم تماس مستقیم دارد. دارای ویژگی ها ی خونگرمی با خوش صحبت بودن، اجتماعی و آموزش دیده باید باشد.
    مهمترین و استراتژیک ترین حوزه سازمان شما، حوزه کاری ارتباط مستقیم با مشتری است.

.

پژوهش و نگارش : مهندس فرشید خیرآبادی

ویراستاری و انتشار : مجله زنان