مزایا و معایب آون توستر

مزایا و معایب آون توستر

آشنایی با آون توستر

در این مقاله جهت کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان، با مطالعه این بخش از مقاله مزایا و معایب آون توستر، آشنا میشوید. راهنمایی های جامع و کاملی، را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. آون توسترها مزیت ها و معایب مختلفی دارند. که در این بخش شما دوست گرامی، با برخی مزیت های و معایب آون توستر آشنا می شوید. ابتدا برخی از ویژگی های آون توستر، را نام می بریم که کمی بیشتر با آن آشنا شویددستورالعمل ها و روش های پخت

آون توستر معمولا دستورالعمل های پخت و پز چندگانه را ارائه می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم از آون توستر به عنوان اجاق گاز دوم استفاده می کنند. این روش ها عبارتند از: پختن، سوخاری کردن، تُست کردن، گرم کردن و ذوب کردن یخ زدگی.

  • یخ زدایی

اگر شخصی هستید که دوست دارید نان خود را در فریزر نگهداری کنید. دستورالعمل یخ زدایی چیزی است که باید هنگام خرید یک آون توستر برای خانه تان بررسی کنید. اکثر مدل های آون توستر این گزینه را ارائه می دهند و زمان یخ زدایی بر اساس مقدار یخ زدگی مشخص می شود.

  • دکمه خاموش کردن خودکار

در برخی از مدل های آون توستر، پس از اتمام زمان مشخص شده برای پخت و پز، آون توستر به طور خودکار خاموش می شود. این امر باعث می شود، از سوزاندن مواد غذایی جلوگیری شود. و اگر شما در آشپزخانه یا منزل نبودید، غذا نسوزد و توستر به صورت خودکار خاموش شود.

  • صفحه نمایش

صفحه نمایش ها یکی از ویژگی هایی است، که کمتر در آون توسترها تعبیه می شود. ولی اگر این گزینه را دارا باشد، فوق العاده کاربردی و به درد بخور است. بسته به نوع آون توستر، صفحه نمایش می تواند، تنظیمات پحت و پز، زمان باقی مانده، و همچنین تاریخ و ساعت را نشان دهد.

  • مادون قرمز

با گزینه گرمایش مادون قرمز، حرارت توستر فوری و سریعتر است. دو نوع حرارت مادون قرمز وجود دارد، نزدیک و دور. مادون قرمز دور روی غذا تاثیر ندارد، و به داخل غذا کاری ندارد. اما مادون قرمز نزدیک، درون غذا نفوذ می کند. با استفاده از این گزینه، در مدت زمان کوتاهتری می توانید غذا را بپزید. و چندین ویژگی دیگر، که می توانید از اینجا مطالعه کنید. حال که با آون توستر و مشخصات آن آشنا شدید. مزایا و معایب آون توستر را شرح می دهیم. که راهنمایی باشد برای خرید یک آون توستر خوب.

مزایا آون توستر

1- کارکرد بسیار ساده و متفاوت از ماکروویو: از آنجایی که منبع گرمای آون‌ توسترها جریان برق می‌باشد، و المنت های استفاده شده در این دستگاه‌ها بسیار بی‌خطر هستند. شما در حین کار و در زمان پخت غذا می‌توانید، برای بررسی مرحله پخت، درب آن را باز نموده و از کم و کیف پخت غذا آگاه شوید. کاری که به دلیل پیچیدگی، سیستم امواج در ماکروویوها نمی‌توان انجام داد. شاید این نکته برای بانوان بسیار مهم و کاربردی باشد. پس در زمان خرید آون توستر، به این نکته دقت کنید.

2_ امکان کارکردن راحت برای همه: با توجه به این که عموما سیستم تنظیمات توسترها، به صورت مکانیکی بوده. کارکردن با آن‌ برای اکثر افراد آسان است، و از این لحاظ مشکل خاصی وجود ندارد. و شما تنها یک بار یاد می گیرید، و راحت با آن کار می کنید. دفترچه راهنمای، آون توستر را حتما مطالعه کنید. زیرا اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد.

3_ امکان تنظیمات نوع پخت و پز: همانطور که در مقاله مشخصات آون توستر خوب، بهترین مارک های آون توستر خواندید. آون‌ توسترها چند نوع، فانکشن یا دستورالعمل برای پخت دارند. در آون توسترها عموما المنت‌های پایین، المنت‌های بالا، جوجه گردان و فن کانوکشن وجود دارد. که این تنظیمات، قدرت عمل زیادی را برای پخت انواع غذا به شما می‌دهد. و با آون توستر مثل یک گاز دوم، می توانید به راحتی آشپزی کنید. این مزیت عالی است، زیرا با هزینه کردن و خرید آون توستر، دستیاری در آشپزخانه برای خود می خرید.

معایب آون توستر:

آون توستر علاوه بر کابردهای فراوان و مفیدی که دارد. نسبت به ماکروویو به درد بخور تر است. اما ممکن است برخی از معایب آن هرچند که خیلی چشمگیر نیست. دانستن آن می تواند آگاهی بیشتری به شما بدهد.

معایب آون توستر عبارتند از:

1- مصرف برق نسبتا زیاد، را می‌توان یکی از نقاط ضعف توسترها دانست. که با توجه به مدت زمان کوتاهی، که از آن استفاده می‌شود تاثیر چندانی بر قبض برق شما نخواهد داشت. زیرا آون توستر زمان پخت سریعتری نسبت، به دیگر دستگاه ها دارد.

2- زمان گرم کردن طولانی، نیز یکی از نقطه ضعف‌های این دستگاه آون توستر است. البته خیلی کم در مقایسه با ماکروویوها، دارای کندی است. که تا حدودی وقت ما را تلف می کند.

3- داغ شدن بدنه خارجی، دستگاه آون توستر نیز از معایبی است. که ممکن است کمی برای کودکان خطرساز باشد. احتمال سوختگی داشته باشد. موقع استفاده از آون‌توستر، حتما این موضوع را به کودکانتان یادآوری کنید. و همیشه کودکان رو از این دستگاه دور نگه دارید.

5/5 - (12 امتیاز)