معجزه 5 ماده برای از بین بردن آفتاب سوختگی

معجزه 5 ماده برای از بین بردن آفتاب سوختگی

برای از بین بردن آفتاب سوختگی به این 5 ماده اعتماد کنید

اگر نمی‌دانید که چگونه می‌توانید بدون رفتن به سالن، برنزه شدن آن را از بین ببرید، ما راه‌حل خانگی مناسبی برای شما داریم. اگر از برنزه بودن پوستتان خسته شده اید این مقاله به بهبود وضعیت پوستتان کمک می کند. درخشش نور خورشید و بیرون بودن در ساعتهایی که آفتاب بسیار مستقیم می تابد ممکن است آسیب های مختلفی را برای پوست به همراه داشته باشد. برای از بین بردن آفتاب سوختگی به این 5 ماده اعتماد کنید.

اساساً خورشید دو نوع اشعه ماوراء بنفش (UV) ساطع می کند: UVA و UVB. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید می‌تواند منجر به نفوذ اشعه‌های UVA به لایه‌های عمیق‌تر پوست شود، جایی که می‌تواند ملانوسیت‌ها (سلول‌هایی که ملانین تولید می‌کنند، رنگدانه قهوه‌ای که باعث برنزه شدن پوست می‌شود) را تحریک کند. برنزه شدن به دست آمده می تواند رنگ صورت شما را به شدت کاهش دهد و پوست شما را رنگ پریده و کدر نشان دهد.

از بین بردن آفتاب سوختگی در خانه

در حال حاضر، برخی از مردم آفتاب سوختگی و برنزه شدن  پوست  را همانطور که هست می‌پذیرند و برخی با درمان‌های شیمیایی گران‌قیمت و رفتن به سالن های آرایشی با آن مبارزه می‌کنند که در حال حاضر واقعاً توصیه نمی‌شود. این 5 ماده عبارتند از:

استفاده از لیمو برای آفتاب سوختگی

استفاده از لیمو برای آفتاب سوختگی

لیمو

لیمو به دلیل خاصیت سفید کنندگی طبیعی پوستش بسیار مورد توجه است زیرا می تواند به طور موثری تولید ملانین را کاهش دهد. حتی می تواند به شما کمک کند تا از شر آفتاب سوختگی خلاص شوید و با لایه برداری صورت، درخشش از دست رفته خود را بازگردانید. سطوح بالای اسید سیتریک موجود در آن می‌تواند به شما کمک کند سلول‌های مرده پوست را از سطح پوست خلاص کنید، پس از آن، می‌تواند به لایه‌های عمیق‌تر پوست شما نفوذ کند و آن را نیز آبرسانی کند و در نتیجه صورت شما را درخشان کند.

استفاده از لیمو برای آفتاب سوختگی

بنابراین، می توانید آن را با عسل مخلوط کنید و خمیر را روی صورت خود بمالید، آن را به مدت 10 دقیقه نگه دارید و با آب بشویید. فقط مطمئن شوید که در همان روز زیر نور خورشید قرار نگیرید زیرا انجام این کار زمانی که پوست شما به تازگی از شر سلول های مرده پوست خلاص شده است می تواند آسیب بیشتری به آن وارد کند.

گوجه فرنگی

استفاده از تفاله گوجه فرنگی روی صورت به مدت 10 دقیقه می تواند به شما کمک کند تا از شر برنزه شدن پوست نیز خلاص شوید. گوجه‌فرنگی که ماهیتی کمی اسیدی دارد، با کمک به خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست روی سطح پوست و بازیابی درخشش پوست که احتمالاً در اثر گرمای خورشید از بین رفته است، بر برنزه شدن شما تأثیر می‌گذارد. با این حال، اثر آن در مقایسه با لیمو ملایم‌تر است و این باعث می‌شود که برای افرادی که پوست حساسی دارند، یک داروی برنزه‌کننده عالی باشد.

ماست برای درمان آفتاب سوختگی

ماست برای درمان آفتاب سوختگی

ماست

ماست حاوی اسید لاکتیک است که می تواند سلول های مرده پوست (به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید) را به آرامی از روی صورت شما پاک کند. علاوه بر این، می تواند به لایه های عمیق تر پوست شما نفوذ کند و سطح رطوبت از دست رفته در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید را بازگرداند. در نهایت، محتوای روی موجود در ماست می تواند به روشن شدن لکه های تیره و رنگدانه های ناشی از نور خورشید کمک کند. بنابراین، ماساژ صورت با ماست می تواند به شما کمک کند تا از شر آفتاب سوختگی و آسیب خلاص شوید.

سیب زمینی برای درمان آفتاب سوختگی

سیب زمینی حاوی آنزیمی به نام کاتکولاز است که به روشن شدن رنگ پوست و نواحی رنگدانه شده روی پوست کمک می کند. علاوه بر این، آنها مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به پوست شما کمک کنند تا با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد که ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید افزایش یابد، مقابله کند.

بنابراین، می توانید صورت خود را به طور منظم با تفاله سیب زمینی ماساژ دهید یا به سادگی یک برش سیب زمینی را به آرامی روی صورت خود بمالید تا شاهد نتایج شگفت انگیز باشید.

پاپایا

پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که دارای خواص روشن‌کنندگی قوی پوست است که می‌تواند به شما کمک کند از شر آفتاب سوختگی خلاص شوید و همچنین جای زخم و لکه‌های روی پوست را کاهش دهید. چندین آنزیم دیگر موجود در پاپایا برای نوسازی پوست، لایه برداری و بازیابی آبرسانی و رطوبت پوست نیز شناخته شده اند. بنابراین، ماساژ صورت خود با پالپ پاپایا برای مبارزه با برنزه شدن پوست عالی است.

5/5 - (1 امتیاز)