چطور از ریزش موها جلوگیری کنیم؟

چطور از ریزش موها جلوگیری کنیم؟

های مختلفی حضور می یابیم. یکی از راه های موثر در جلوگیری از ریزش مو مراقبت روزانه و کاهش حجم مو می باشد. امروزه اکثریت مردم از کاهش مو رنج برده و به آن فکر می کنند. ژنتیک نقش مهمی در نوع مو دارد اما مواد شیمیایی در موها و محصولات رنگ مو می تواند این اثر دا دو برابر کند. بهترین راه تشخیص این مساله چیست؟ آیا به درمان دارویی احتیاج دارید؟ آیا راه حل طبیعی برای نگهداری مو به شما پیشنهاد شده؟ در این مقاله تلاش می شود تا بر اساس تجربیات مراقبت از مو به راه های جلوگیری از ریزش مو بپردازیم.

علت ریزش مو

قبل از اینکه راه حل های مختلف ریزش مو را جست و جو کنید، مهم است که بدانیم علت های ریزش مو چیست؟ درمان ریزش مو زنان در خانه بهترین روش است. این کمک می‌کند که در ریشه های مشکل بتوانیم راه حل ها درمانی مؤثرتر را پیش بگیریم. ریزش مو به عواملی از جمله کارکرد هورمون ها، وراثت، استرس، مصرف داروها و … بستگی دارد. در این مقاله ابتدا علل آن را به صورت کامل توضیح داده و راه حل های ریزش موی سر را بیان می کنیم. همچنین محصولات شامپو و سرم موی سر فوق العاده موثر و مفید را برای رفع این مشکل به شما معرفی می کنیم. پس در این مقاله باما همراه باشید.

دلایل ریزش موی سر

  • هورمون ها: هورمون ها عامل عمومی ریزش مو به ويژه در زمان هستند تغییرات هورمونی منجربه کاهش حجم مو و تاثیر گذاری بر چرخه رشد مو می‌شود که منجربه ریزش شدید مو هستند.
  • وراثت: ژنتیک و وراثت یکی دیگر از دلایل طبیعی ریزش مو در هم در موی زنان و مردان هستند . اگر والدین یا اجداد شما به شکل طبیعی موهایشان را از دست داده اند این می‌تواند منجربه الگوی ریزش طبیعی یا کم مویی ارثی بشود . دختران دانش آموز خسته‌ای که روی مبلمان دراز می‌کشد با دختران دانش آموزی که در بین کتاب های تست و دستگاه های تست زنی مشغول هستند زنانی که موهایشان را با میبندند. اموزشو کار های سنگین همه می‌توانند در ریزش مو تاثیر بگذارند.
  • استرس: اگر تجربیات حسی و روحی شما استرس زاست بدن شما در حالت تروما (اسیب) قرار می‌گیرد و منجربه نرسیدن ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی بدن شده و این امر منجربه کاهش مو و عدم پاسخ‌دهی روش های درمانی می شود. مدت زمان کمی برای درمان و ریزش مو تاثیر دارد . آرام باشید به فعالیت هایی بپردازید که بر اساس علاقتان باشد ، به کاهش استرس کمک کند و برای سلامت مو موثر باشد.
  • سبک زندگی: مصرف سیگار ، خواب نا کافی ، قرار گرفتن در معرض شدید آفتاب، تحمل کردن استرس بدنی زیاد ، تاثیر گذاری بالایی ، عملکرد های بدنی منجربه استرس های درونی شده و موجب عدم تعادل هورمون ها می‌شود ،این عامل ریزش مو را در پی دارد.
  • اثرات داروها: اگر شما هر داروی پزشکی را برای بیماری های مهمی مثل تیروئید فشار خون بالا ، سرطان ، مشکلات قلبی ریوی مصرف می کنید کاهش سودا در پی دارد. با پزشکتان صحبت کنید و او داروهایی موثر را برای درمان ریزش مو در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • مکمل های دارویی: این معمولا بر می‌گردد به رژیم های گياه خاری ،سبک زندگی مدرن ، عادت های غذایی که منجربه کاهش مواد مغذی پروتئین ها ، آفیس اسید ها ، ویتامین ها و غیره می‌شود. همه این عناصر می‌تواند در کاهش حجم مو موثر باشد.
  • سبک نگهداری مو: یکی از راه های آسیب مو بستن محکم او و قرار دادن او در بالای سر است این امر منجربه ضعیف شدن و شکستگی مو ها می‌شود.
دلایل ریزش مو
دلایل ریزش مو

چطور از ریزش مو در خانه مراقبت کنیم ؟

شما میتوانید مراحل زیر را برای ریزش مو دنبال کنید:

  1. شست و شوی مو:
    به شکل مشخص تمیز کردن مو بخش ضروری از شیوه های مراقبت از مو است اما قبل از آن ضروری است که بفهمیم نوع مو و جنس آن چیست ؟ اگر شما موهای چرب داشته باشید ما پیشنهاد می کنیم که اغلب موهایتان را با شامپو مناسب موی چرب بشویید تا به نتیجه مطلوب برسید. اگر شما موهای خشک دارید فقط دو بار در هفته موهایتان را با شامپو آرچیلو مخصوص موی خشک بشویید . شست و شوی موهای خشک اغلب منجربه تبدیل شدن موهای شما به موهای طبیعی و عبوراز خستگی و شکنندگی موها می‌شود.
  2. روش های قدیمی ماساژ دادن سر:
    ماساژ سر یکی از راه های قدیمی و موثر در درمان ریزش مو است که در آرامش بخشی و خارج کردن فشار ها و تغدیه پوست سر منجربه می‌شود. عادت به استفاده از روغن های زد ریزش و ماساژ پوست تان با محصول لوسیون تقویت کننده مو حد اقل دو بار در هفته بسیار موثر است. ماساژ روغنی کمک می‌کند به جزخشکی تناسب خون در پوسته سر و منجربه تقویت ریشه و فولیکو های مو می‌شود و ریشه قوی تر کمتر ریخته و مو را پر پشت تر می‌کند. ماساژ روغنی همچنین زمینه کمی را برای بهبود تغییرات موثر در مقیاس ریزش مو فراهم می‌کند.
  3. روش های مراقبت از مو:
    بله همه ما دیوانه وار دوست داریم که جدید ترین روشهای مراقبت از مو را انتخاب کنیم. کارهای کوچکی که ما تشخیص می‌دهیم انجام بدهیم بر روی موهایمان حساسیت بسیار زیادی بر روی چیز هایی دارد که ارتباط مستقیم یا پایداری و مقاومت شیمایی دارد. دفعه بعدی که تصمیم گرفتید موهای خیس یا شکل دهی جدیدی به موهایتان بدهید به شکل دقیق تصمیم بگیرید که اندکی صبر کنید و بهتر فکر کنید آیا واقعا میخواهید آن را انجام دهید ؟ شما باید آمادگی بیشتری برای مراقبت از موهایتان و سطح بندی نقطه های عطف توجهتان درنظر بگیرید. اگر جوابتان بله است ادامه دهید . برای مراقبت روزانه مطمئن باشید که موهایتان به اندازه کافی خشک است و ضروری است می توانید از اسپرى ضد مو خوره و گره بازکن مو استفاده کنید تا از ریزش مو جلو گیری شود. همچنین پیشنهاد می‌شود از بستن محکم مو ها گل سر ها و تل ها دوری کنیدو موهایتان را نکشید تا راحت نفس بکشد.
  4. رژیم سالم برای موهای سلامت ضروری است :
    نظارت خیلی بیشتری بر عملکرد سیستم بدنتان داشته باشید. آنچه ما میخوریم به طور واضح در سلامت پوست و مو تاثیر دارد. فراهم کردن مواد معدنی غذاها ، پروتئین ها، ویتامین E برای تقویت مو بسیار مهم است. آهن به شکل موثری بر روی ریشه مو و رشد کردن تاثیر دارد و به شکل طبیعی از ریزش مو جلو گیری می‌کند. مواد معدنی موجود در غذا هایی مثل گوشت ، پنیر ، ماست ،تخم مرغ ، کره ، کاهو ، ماهی و حبوبات وجود دارد . رژیم غذایی سالم به کاهش ریزش مو و داشتن موهای قوی تر کمک می‌کند.
  5. استرس را کاهش دهید.
    مطالعات زیادی نشان داده اند که استرس به شکل ویژه ای در سلامت حجم و روح و همچنین ریزش مو تاثیر مستقیم دارد. تمرین های کاهش استرس به شکل مشخص به جلوگیری از روش رشد مو و نگهداری بیشتر کمک می‌کند و وقتی بدن شما تحت استرس است هورمون هایی شبیه اسپی نفرین و کرتی زل ها که موجب آسیب زدن به فرآیند رشد طبیعی مو می شود ترشح می‌کند. بهترین راه کنترل استرس اینجاست که ذهنتان را آرام نگه دارید. یا فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی ، خواندن کتاب، شنا یا هر چیزی که انجام‌دادن آن ذهن شما را آرام کرده و از استرس دوری می‌کند انجام دهید
  6. از ماسک استفاده کنید.
    شما می‌توانید تمرین های روان و آرامش بخش را قبل از حمام کردن انجام بدهید. ماسک مو های زیادی در بازار دسترس است. کافیست یکی از آنها ماسک موی است. شما نیز ماسک موی مناسب موهایتان و بر اساس شیوه ریزش موی خود را انتخاب کنید. و روازنه با ماساژ دادن آن روی موهایتان، بهترین تقویت کننده موی سر را تجربه کنید.

درمان ریزش مو زنان در خانه

عادت های مراقبت از مو

در اینجا روتین های مراقبتی مو برای کاهش ریزش مو بیان می شود:

  • عادت به ماساژ سر: یکی از بهترین راه ه9ای کاهش ریزش مو استفاده از ماساژهای پوست سر است. یک محصول فوق العاده جذاب روغن هایی است که تمام پوست سر را می پوشاند. با مواد معدنی ضروری ایجاد حس آرامش می دهد. سلول های پوست را فعال کرده و آن را به سمت شیوه های کاهشی ریزش مو سوق می دهد و رشد مو را بیشتر نی کند. بهترین روغن هایی که می تواند در ماساژ پوست کمک کند عبارتند از: روغن نارگیل، روغن آلموند، روغن کرچک. سر انگشتانتان را به این روغن آغشته کرده و روی پوست سر خود به آرامی بمالید تا جذب شود.
  • پوست سر را تمیز نگه دارید: نگهداری از پوست سر به شکل واضحی به کاهش ریزش مو کمک می کند. اغلب شستشوی مو بر اساس اینکه موهایتان چه نوعی دارد صورت می گیرد. مثلا افرادی که موی چرب دارند باید دوبار به شکل عمیق موهایشان را بشوند. وقتی از محل کار بیرون برمیگردید حمام کنید. افرادی که موی خشک دارند دوبار شستشو در هفته کافیست. شستشوی بیش از حد به چربی طبیعی مو آسیب زده و مورا خشک می کند. مطمعنا استفاده از یک شامپوی مبتنی بر مواد ضروری موردنیاز به شما کمک می کند. شامپوهای اثربخش ریزش مو از ریزش مو و آسیب رساندن به مو جلوگیری می کند.
  • موقعیت شما چگونه است: ما می‌دانیم که شما به این نکته واقفید اما حقیقت این است که هیچکسی از کاهش حجم موی خود راضی نیست به ويژه زنان که دلایل کافی برای تکرار مراقبت های مو دارند به موهایتان توجه کنید حتی وقتی که موهایتان طبیعی است مراقبت از مو با توجه ویژه از ماسک بسیار مهم است محصولات نا مناسب و غیر استاندارد هم منجربه خشکی مو شده و هم آسیب زیادی هستند اگرشما فکرمی‌کنید ماسک موهای گران تر نامناسب اند شما میتوانید از محصولاتی که تاثیر مشابه دارند و محتویات کاربردی به شکل عمومی در آنها استفاده شده این نوع ماسک ها صد درصد طبیعی و سه شکل موثری که با نقش ریزش مو کمک می‌کنند .
  • کاهش دفعات شست و شوی موها: آیا میدانید علت و کاهش مو چیست مطمئن باشید که آیت راه میان بر دست که شما آن را انجام می‌دهید شست و شوی روزانه مو با آب خیلی داغ بیش از حد پوست سد زیر آب داغ بدن استفاده از مواد موثر مغذی مو را خشک می‌کند. خشک بودن پوست سر باعث خشک شدن موی خشک می شود. پس به شکل ویژه ای پیشنهاد میکنیم موهایتان را 2 یا 3 بار در هفته با انتخاب یک شامپوی مناسب پوست خشک بشویید.

نکات مهم و نتیجه گیری برای درمان ریزش مو

ما می‌دانیم که شما به این نکته واقفید. اما حقیقت این است که هیچکسی از کاهش حجم موی خود راضی نیست به ويژه زنان. که دلایل کافی برای انجام مراقبت های مو دارند. به موهایتان توجه کنید حتی وقتی که موهایتان طبیعی است. مراقبت از مو با توجه ویژه از ماسک بسیار مهم است. محصولات نا مناسب و غیر استاندارد هم منجربه خشکی مو شده و هم آسیب زیادی هستند. اگرشما فکرمی‌کنید ماسک موهای گران تر نامناسب اند شما میتوانید از محصولاتی که ما در وب سایت مان معرفی کردیم استفاده کنید. و نکته نهایی اینکه شست و شوی روزانه مو با آب خیلی داغ بیش از حد پوست ، مواد موثر مغذی مو را از بین برده و موها را خشک می کند. پس مراقب باشید.

5/5 - (2 امتیاز)