آرایش صورت و ست کردن نوع آرایش

آرایش صورت و ست کردن نوع آرایش

آرایش صورت و ست کردن نوع آرایش

آرایش صورت و ست کردن، نوع آرایش با نوع پوشش و لباس از جمله‌ موارد بسیار مهمی است. که باید در انواع مهمانی‌ها و مجالس رعایت شود. نوع آرایش ممکن است، به‌ جای اینکه جذابیت چهره‌ی شما را دو چندان کند، باعث آشفتگی و ناهماهنگی اجزای صورت شما شود.  پس بهتر است در مورد نحوه‌ی آرایش صحیح، در شرایط مختلف بیشتر بدانید.

حتما تا به حال پیش آمده است، که برای رفتن به یک مهمانی ساعتها روبه‌روی آینه بایستید. و مدل‌های مختلف آرایش را امتحان کنید، و هر بار به این فکر کنید که آیا مدل آرایشی که انتخاب کرده‌اید، جذابیت چهره‌ی شما را بیشتر کرده‌ است و یا خیر؟ در این مطلب نحوه‌ی آرایش برای مهمانی دورهمی، مجالس عروسی، محیط کار و یا مکان های رسمی، ارائه می‌شود. که در ادامه به توضیح هریک پرداخته می‌شود.

برای هر مدل آرایش ابتدا لازم است که مراحل زیر را انجام دهید

1- پاک کردن پوست: قبل از آرایش باید صورت، خود را از هرگونه چربی و یا آلودگی پاک کنید. پس با یک پاک‌کننده‌ی ملایم و آب ولرم، صورتتان را بشویید و با حوله‌ی نرمی خشک کنید. 

۲- مرطوب کردن‌ صورت: با استفاده از یک مرطوب‌کننده‌، پوست صورت خود را مرطوب کنید. مرطوب کردن پوست صورت باعث می‌شود. که چربی‌های طبیعی پوستتان، بازگردانده شود و از خشک شدن و پوسته‌ پوسته شدن، جلوگیری می‌کند. مراقب باشید، که از یک مرطوب‌ کننده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. بهتر است از مرطوب‌ کننده‌های فاقد چربی استفاده کنید، که منافذ پوستتان را نمی‌پوشاند. توجه کنید که به اندازه‌ایی از مرطوب‌ کننده استفاده کنید، که پوستتان برق نزند. 

۳-استفاده از پرایمر: برای جلوگیری از جوش زدن، و همچنین طولانی‌تر ماندن آرایشتان لازم است، از پرایمر استفاده کنید. با استفاده از پرایمر، کرم پوشش‌ دهند‌ی شما روی پوستتان آثار تخریبی به جای نمی‌ گذارد، و همچنین نیاز به تجدید آرایشتان ندارید. علاوه بر آن صورت شما را مات می کند، و از براق شدن پوستتان جلوگیری می کند. قبل از زدن پرایمر، از جذب شدن مرطوب کننده‌ی خود مطمئن شوید. پرایمر، هم بصورت کرم و هم به‌صورت روغن وجود دارد. ما روغن آرگان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. که هم ضد جوش است، و هم یک آبرسان بسیار قوی، برای پوست شما خواهد بود. از روغن آرگان، به عنوان مرطوب‌ کننده هم استفاده می‌ شود. یکی از دلایل، پیشنهاد روغن آرگان این است که هیچ چربی به جای نمی گذارد. سه قطره از روغن پرایمر خود را روی بینی، پیشانی و چانه‌ی، خود بچکانید و سپس با انگشتان خود تمام صورت، خود را با پرایمر پوشش دهید. کمی صبر کنید، تا روغن جذب پوستتان شود. مراقب باشید، که پرایمر را اطراف چشم و لب هایتان نزنید. بعد از جذب پرایمر به سراغ کرم زیرساز آرایش بروید.

۴- کرم زیرساز آرایش (foundation): بعد از جذب و خشک شدن پرایمر روی پوستتان، نوبت به کرم زیرساز آرایش می‌ رسد. در انتخاب کرم زیرساز آرایش باید دقت کنید. این کرم باید تا جایی که امکان دارد، هم رنگ پوست شما باشد. برای اطمینان پیدا کردن، از همرنگ بودن کرم زیرساز با رنگ پوستتان، در هنگام خرید کافی است، روی پوست گردن خود تست کنید. اگر هم رنگ پوست گردنتان بود، کرم زیرساز را بخرید! البته به اصلی بودن آن حتما دقت کنید!! به اندازه‌ی سر انگشت خود، کرم زیرساز را روی پوست خود قرار دهید، و با اسفنج مخصوص آرایش (foam)، براش و یا با انگشتانتان روی تمام صورتتان پخش کنید. برای بهتر پخش شدن کرم روی صورتتان، ابتدا کرم را روی اجزای میانی صورتتان که شامل پیشانی، بینی و چانه است، قرار دهید و به دو طرف پخش کنید. بعد از اتمام این مرحله، رنگ پوست صورت خود را با گردنتان مقایسه کنید. مطمئنا دوست ندارید، گردن تیره رنگی داشته باشید! پس حواستان به رنگ گردنتان باشد! 

۵- استفاده از کانسیلر: برای پنهان کردن تیرگی زیر چشم، بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. همچنین برای پنهان کردن نقاط تیره رنگ صورت مانند لکه های تیره، کافی است مقدار اندکی از کانسیلر، را روی نقطه‌ی مورد نظر قرار داده و با انگشت میانی کرم را به آرامی پخش کنید. دلیل تاکید روی انگشت میانی این است، که با انگشت اشاره، فشار بیشتری به پوست وارد می شود. اما این فشار با انگشت میانی کمتر است. استفاده از کانسیلر، صورت خسته‌ی شما را درخشان تر و روشن تر نشان می دهد. از انواع کانسیلرها می توان به مایع، کرمی، پودری و یا ماتیکی اشاره کرد. پیشنهاد ما به شما، استفاده از کانسیلر مایع و مناسب با پوست شما است. برای دور چشم استفاده از کانسیلر مایع بهتر است. زیرا پوشش نازکی دارد، و باعث می شود که چین و چروک های دور چشم، کمتر به چشم بیاید.

۶- استفاده از پودر: استفاده از پودر باعث می شود، که به اصطلاح آرایش به صورتتان بنشیند. و از براق بودن و چرب بودن، بیش از اندازه‌ی صورتتان جلوگیری می کند. از یک برس پودر استفاده کنید، و به آرامی پودر را در تمام صورت خود پخش کنید. سعی کنید با ضربه زدن این کار را انجام دهید. دقت کنید، که پودر مورد استفاده‌ی شما متناسب با رنگ صورتتان باشد.

۷- زاویه سازی با استفاده از کانتورینگ و هایلایتر: برای زاویه سازی صورت و طبیعی نشان دادن پوست، بهتر است از دو کرم کانتور و هایلایت استفاده کنید. کرم کانتور باید چند درجه از رنگ پوستتان تیره تر باشد، و کرم هایلایت چند درجه از رنگ پوست روشن تر است. قبل از انجام زاویه سازی لازم است، نوع صورت خود را بشناسید. در زیر انواع زاویه سازی با توجه به نوع صورت آورده شده است.

نوع صورت برای انواع زاویه سازی

گرد: نقاط گردن، فک، شقیقه ها تیره تر و نقاط چانه، گونه ها، روی بینی و پیشانی روشن تر.

کشیده: نقاط پیشانی، چانه و زیر گونه ها تیره تر، بالای استخوان گونه و وسط پیشانی روشنتر.

بیضی: نقاط وسط پیشانی، روی بینی، چانه و زیر چشم ها، روشن و نقاط پیشانی که نزدیک به رویش مو است، تیره تر.

لوزی: تنها لازم است که نواحی زیر گونه تیره تر شود.

مربعی: نقاط فک و شقیقه ها تیره و وسط بینی، وسط گونه ها و چانه روشن تر.

قلبی: نواحی شقیقه ها و چانه تیره تر، و نواحی زیر گونه ها و روی خط فک روشن تر.

5/5 - (5 امتیاز)