دو ماسک خانگی برای رشد و تقویت مو

دو ماسک خانگی برای رشد و تقویت مو

رشد و تقویت مودر خانه

 شاید برای رشد موها و جلوگیری از ریزش، آنها راه حل های بسیاری را امتحان کرده باشید. ممکن است بسیاری از این، راه حل ها موقتی بوده و نتیجه ی دلخواهتان را نگرفته باشید. در این مطلب قصد داریم یک ماسک خانگی عالی، برای تقویت و رشد موهایتان و ماسک دیگری، را برای قطع ریزش مو آموزش دهیم.

ماسک اول برای تقویت و رشد سریع مو

یکی از دغدغه های همیشگی، خانمها رشد موها و پر پشت شدن آنها است. با استفاده از ماسک خانگی که در ادامه به آن پرداخته می شود. در عرض مدت کوتاهی خواهید دید، که رشد موهایتان دو برابر شده است. این ماسک را هفته ای سه بار استفاده کنید، تا تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

مواد لازم:

یک عدد موز

شیر طبیعی

روغن سیاه دانه

قرص ویتامین E

روغن کرچک

 نحوه ی ساخت ماسک اول :

ابتدا یک عدد موز، را به همراه سه قاشق غذاخوری شیر طبیعی مخلوط می کنیم. به طوری که کاملا یکدست شود. برای راحتی کار، مواد گفته شده را در میکسر قرار دهید و میکس کنید. بعد از آن سه قاشق مربا خوری، روغن سیاه دانه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. روغن سیاه دانه، برای رشد و تقویت ریشه ی مو بسیار موثر عمل می کند. سیاه دانه حاوی فسفر، آهن، فسفات و کربوهیدرات است. همچنین به دلیل داشتن، اسید چرب امگا 6 در سلامت مو نقش مهمی را ایفا می کند. این اسید چرب برای جلوگیری، از ریزش مو و تقویت ریشه ی مو بسیار موثر است.

بعد از اینکه روغن سیاه دانه را با مواد مخلوط کردیم، دو عدد قرص ویتامین E را از وسط نصف کرده و روغن داخل آن را، با مواد مخلوط می کنیم. پس از آن یک قاشق مربا خوری، روغن کرچک به مواد حاصل اضافه کرده و هم میزنیم. روغن کرچک به دلیل حفظ رطوبت پوست سر و ریشه ی موها ، از خشک شدن و نازک شدن مو جلوگیری می کند، و می تواند ویتامین های لازم جهت رشد مو را تامین کند.

ماسک ما آماده است. لازم است که در هر بار استفاده از ماسک، پوست سر و ریشه ی موهایتان را به آرامی ماساژ دهید. بهتر است مواد به مدت 30 دقیقه، روی پوست سر و موهایتان باقی بماند، و بعد از آن موهایتان را بشویید. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو نیز موثر است.

ماسک دوم برای جلوگیری از ریزش مو

اگر با مشکل ریزش مو و کم پشت بودن موهایتان، دست و پنجه نرم میکنید. بهتر است هر روز این ماسک را استفاده کنید. تا تاثیر فوق العاده ی، آن را پس از دو هفته مشاهده کنید.

مواد لازم:

چند عدد بادام شیرین

روغن کرچک

روغن نارگیل

نحوه ی ساخت ماسک دوم :

حدودا 15 تا 20 عدد، بادام شیرین را با فندک بسوزانید. برای ساخت این ماسک، به بادام کاملا سوخته نیاز داریم. پس از اینکه بادامها سیاه شد، آنها را پودر کنید. سپس 1 قاشق غذا خوری روغن کرچک، به همراه 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، به پودر بادام اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یک دست شود. ماده ی به دست آمده، را روی پوست سر و موهایتان به مدت دو ساعت، قرار دهید و سپس آن را بشویید. این روند را تا دو هفته ادامه دهید، تا تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

بادام شیرین حاوی مواد مغذی برای پوست سر است، که فولیکول های مو را تقویت می کند. همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، باکتری ها و قارچ های پوست سر را از بین می برد، و در درمان شوره سر نیز موثر است. روغن نارگیل، به دلیل داشتن ویتامین های E و K و هم چنین آهن، به کاهش ریزش مو کمک می کند. امیدوارم که این مطلب مفید واقع شده باشد.

5/5 - (4 امتیاز)