مراقبت از موهای خشک در فصل تابستان

مراقبت از موهای خشک در فصل تابستان

در حالی که تابستان نور آفتاب و گرمی موها را به همراه دارد، می تواند زمان موهای خشک نیز باشد. مراقبت از موهای خشک و وز در تابستان یکی از نکاتی است که باید به آن توجه زیادی شود. موهای بی جان، کم آب و موهای خشک می توانند در این فصل واقعیت داشته باشند. در حالی که تابستان ممکن است به معنای یک روز بد موهای زائد باشد، لازم نیست اینطور باشد. در اینجا چند نکته و محصول لوسیون مو برای مراقبت از مو در تابستان آورده شده است تا به روتین مراقبت از موهای خود اضافه کنید تا مطمئن شوید موهای شما در تمام فصل تابستان درخشان می مانند.

مراقبت از مو در تابستان

تکیه به آرایشگران و آرایشگاه ها برای حفظ موهای سالم کافی نیست. برای مراقبت از موهای خود در تابستان باید اقداماتی را انجام دهید. مشغله های روزمره و عدم مراقبت مناسب از مو می تواند منجر به مشکلاتی مانند ریزش مو، سفیدی یا پوسته پوسته شدن پوست سر شود. خوشبختانه، راه‌های اثبات‌شده‌ای برای این مهم وجود دارد. در اینجا چند نکته موثر برای مراقبت از مو در تابستان وجود دارد که می توانید برای داشتن موهای قوی تر و سالم تر از آنها پیروی کنید.
برای جلوگیری از چهار آسیب مهلک موهای تابستانی: موهای خشک، موهای شکننده، موهای کدر و موهای وز بسیار مهم است که موهای خود را در ماه های گرم مرطوب نگه دارید! این نکاتی برای مراقبت از مو و در مورد نحوه آبرسانی به مو و غلبه بر گرما در طول تابستان می باشد. پیشنهاد می کنیم ماسک تقویتی مو خشک را حتما ببینید و تهیه کنید.

مراقبت ویژه و تقویت مو
مراقبت ویژه و تقویت مو

مراقبت ویژه و تقویت مو

خشکی مو به خصوص در تابستان می تواند برای مراقبت از موها مشکل ساز باشد. برای اطمینان از سالم ماندن آن، اصلاح مکرر آن مهم است. این کار از تشکیل دو قسمت انتهایی جلوگیری می کند و باعث می شود در فصل عرق بسیار سبک تر شوید. ثانیاً، از آنجایی که آب و هوا می تواند رطوبت موهای شما را از بین ببرد، با آب فراوان و اسموتی های سبز، به موها آبرسانی دائمی بدهید. در نهایت، با خوردن غذاهای دریایی، تخم مرغ و شیر، اسید چرب امگا 3 و بیوتین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. این به موهای شما بافتی سالم و درخشندگی طبیعی از درون می بخشد.

دست از روی حرارت دادن مو بردارید

ما نمی گوییم حالت دادن به موهای خود را به طور کامل متوقف کنید، اما حداقل ابزارهای حالت دهنده گرما را کنار بگذارید. در ترکیب با نسیم خشک و اتوهای داغ، موهای خشک می توانند بی جهت گرمای بیش از حد دریافت کنند که می تواند آنها را سرخ و خشک کند. بعلاوه، حالت دادن حرارتی، رطوبت موهای شما را از بین می برد و موهای شما را سرکش و غیر قابل کنترل می کند. اگر مجبور هستید، محصولات حالت دهنده مانند اسپری مو و موس را انتخاب کنید تا به موهایتان بافت، حجم و حالت ببخشد. این هم فرمولی برای مراقبت از موهای خشک در تابستان است.

محصول مناسب انتخاب کنید

وقتی موهای خشکی دارید و علاوه بر آن به مشکل شوره سر نیز برخورد کردید، مهم است که محصول شامپو تقویت کننده مناسب موهاى خشک داراى شوره مناسب را برای تابستان انتخاب کنید، به خصوص در مورد اصول اولیه. ما شامپو و نرم کننده های اورجینال را توصیه می کنیم. نرم کننده ها Pro-Moisture رشته ها را از سطح سلولی تغذیه می کند و از آنها در برابر سایش روزانه محافظت می کند – چیزی که باید از آن دوری کنید، به خصوص در این فصل. این بهترین انتخاب برای زیبا نگه داشتن گیسوان شما در تمام تابستان است!

مداوم موهای خود را تغذیه کنید

یک راه بی‌شک برای مرطوب‌کردن حتی خشک‌ترین تارها، استفاده از ماسک موی حالت دهنده عمیق است. 2 قاشق غذاخوری عسل، شیر و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. آن را روی پوست سر و طول ها بمالید، بگذارید 40 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید. عسل مرطوب کننده، شیر غنی از اسید لاکتیک و روغن نارگیل حالت دهنده با هم یک ماسک مغذی قدرتمند را تشکیل می دهند که خشکی و خسته را ترمیم می کند. از این به عنوان یک نکته قابل اعتماد مراقبت از موهای تابستانی برای موهای خشک استفاده کنید.

ضد آفتاب برای مو استفاده کنید!

همانطور که پوست خود را با کرم ضد آفتاب آغشته می کنید تا از آن در برابر عوامل محافظت شود، باید همین کار را برای موهای خود نیز انجام دهید. به یاد داشته باشید که اشعه های خورشید می تواند آسیب قابل توجهی به درختان شما وارد کند، از جمله باعث از بین رفتن رنگ یا حتی ضعیف شدن آنها می شود. یک چتر یا کلاه در دسترس داشته باشید تا موهای خود را از نور مستقیم خورشید محافظت کنید. روش دیگر، استفاده از نرم کننده ها است که موهای شما را در برابر نور خورشید محافظت می کند و در عین حال به راحتی حالت می دهد.
آب و هوا یک عامل تعیین کننده بزرگ است و در بیشتر مواقع کاهش دما می تواند منجر به خشکی پوست سر شود. متناوباً اگر از گرمای بیش از حد یا ابزارهای حالت دهنده بیش از حد روی موهای خود استفاده می کنید، ممکن است این اتفاق بیفتد. اگر دائماً در قسمت‌های خاصی از پوست سر خود احساس خارش می‌کنید، باید بدانید که این می‌تواند نشانه اولیه خشکی پوست سر باشد که بعداً می‌تواند به شوره سر منجر شود. در حالی که ممکن است پوست سر شما لزوما پوسته پوسته نشود، باید بدانید که این چیزی نیست که نباید نادیده بگیرید.

تغذیه برای مراقبت از موهای خشک و وز

همانطور که پوست شما با قرار گرفتن در معرض آب و هوای شدید خشن و خشک می شود، موهای شما نیز می توانند از عوامل محیطی ضربه بزنند. در ماه‌های تابستان، موها به دلیل اشعه‌های فرابنفش، استخرهای شنای کلردار و آب شور اقیانوس، رطوبت خود را از دست می‌دهند. نتیجه؟ رشته‌های خشک، شکننده و کسل‌کننده که نیاز به مقداری TLC اضافی دارند. خبر خوب این است که شما می توانید به راحتی موهای خود را هیدراته کنید در حالی که هنوز از غوطه ور شدن در استخر یا یک سفر یک روزه در فضای باز لذت می برید. پیش از این، شاید شما نگران بودید ولی حالا نکات مفیدی را در مورد حفاظت و چگونگی هیدراته نگه داشتن موهایتان در گرمای تابستان می دانید.

برای دیدن دیگر مقالات پوست و مو اینجا کلیک کنید.

5/5 - (5 امتیاز)