• دیالوگ پیروزی: “من خودم را دوست دارم، قدرت ساختن آینده ام را دارم.”
  • 5 عادت برای اینکه روزتان را خوب شروع کنید

    5 عادت برای اینکه روزتان را خوب شروع کنید

    پنج عادت برای اینکه روزتان را خوب شروع کنید

    1. زود بیدار شوید. زود بیدار شدن از خواب فواید زیادی دارد: می‌توانید با آرامش و به آهستگی فعالیت های صبحگاهی را انجام بدهید و از استرس های کمبود وقت خلاص شوید. فرصت دارید تا خودتان را پیدا کنید و به چارچوب ذهنی خود شکل بدهید. صبح های آرام و ساکت زمان فوق‌العاده ای برای انجام بسیاری از کارها هستند. می‌توانید خودتان را برای شروع عملیِ اهدافتان آماده کنید.
    2. لبخند بزنید و مثبت فکر کنید.
      به محض اینکه از خواب بیدار می‌شوید لبخند بزنید. تحقیقات نشان می‌دهد لبخند زدن فواید زیر را به ارمغان می‌آورد: وقتی لبخند می‌زنید بدنتان هورمون‌هایی مثل اندورفین ترشح می‌کند که باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. این یعنی وقتی به محض بیدار شدن لبخند می‌زنید روزتان را با یک حس و حال خوب شروع خواهید کرد. حتی اگر لبخند زدن در صبح برایتان مشکل است، خودتان را مجبور کنید، چرا که حتی لبخند زدن اجباری هم سودمند است. وقتی از خواب بیدار می‌شوید، جمله هایی مثبت و امیدبخش به خود بگویید : دالایی لاما می‌گوید : « هر روز که از خواب بیدار می‌شوید با خود بگویید : خوش شانس هستم که امروز هم زنده‌ام و یک زندگی با ارزش دارم، من به هیچ وجه آن را هدر نمی‌دهم.»
    3. تختتان را مرتب کنید. از تختتان بیرون بیایید و آن را مرتب کنید، گرثن روبین نویسنده‌ی «پروژه‌ی شادی» می‌گوید. راه ساده‌ی شادتر بودن این است که هر روز صبح تختتان را مرتب کنید. با انجام همین کار کوچک و با نظم دادن به زندگی بیرون، می‌توانید باعث آرامش درون خود شوید. همچنین ناوال مک راون که یکی از مهم‌ترین فرماندهان ارتش آمریکا است، در سخنرانی خود در دانشگاه تگزاس گفته است: « اگر هر روز صبح تختتان را مرتب کنید، اولین تکلیف روزتان را انجام داده اید. این کار به شما اندکی احساس غرور القا می‌کند که باعث می‌شود برای انجام کارهای بعدی تشویق شوید.» پس اگر می‌خواهید دنیا را تغییر بدهید، با مرتب کردن تختتان شروع کنید.
    4. مدیتیشن کنید. به کمک مدیتیشن روزتان را با آرامش آغاز کنید. مدیتیشن فایده های زیادی دارد: از تقویت تمرکز و کاهش استرس گرفته تا تقویت ثبات احساسات و جلوگیری از بیماری‌های مزمن. می توانید هر روز صبح و به سادگی با تمرکزی ۳ دقیقه‌ای روی تنفستان شروع کنید، به این ترتیب: در یک موقعیت مناسب و راحت بنشینید. چشم‌ها را ببندید و روی تنفستان تمرکز کنید. عملیات دم را در ۴ شماره انجام دهید، نفستان را به اندازه‌ی 4 شماره نگه دارید و ظرف 8 ثانیه آن را خارج کنید. این کار را برای ۳ دقیقه انجام دهید.
    5. یک صبحانه‌ی سالم صرف کنید. با این که بارها این را شنیده اید اما من هم تکرار می کنم: صبحانه مهم ترین وعده‌ی روز است. یک صبحانه‌ی سالم از کمی پروتئین، مقدار زیادی غلات و چربی های سالم تشکیل می شود. در صورتی که یک صبحانه‌ی سالم بخورید از این مزایا سود خواهید برد: در طول روز کم تر احساس گرسنگی خواهید کرد. تمرکز و دقت بیش تری خواهید داشت. حذف صبحانه به اضافه وزن منجر خواهد شد. انرژی بیش تری خواهید داشت. روزتان را با یک حال و هوای خلاقانه شروع کنید.

    کلام آخر

    عادت‌های صبحگاهی شما می‌تواند منجر به یک روز عالی یا بد شود. 5 عادت ارائه شده در این مقاله، تضمین می‌کند که روزتان را به درستی شروع می‌کنید. فراموش نکنید که با داشتن عادت‌های خوب صبحگاهی می‌توانید به بهترین شیوه زندگی کنید.

    5/5 - (3 امتیاز)