خوراکی های مفيد برای مغز

خوراکی های مفيد برای مغز

همانطور که می دانید خوراکی های مفيد برای مغز خوراکی هایی هستند که دارای ریز مغزی ها و ویتامین های مورد استفاده برای مغز می باشند. برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ در این مقاله ۱۲ خوراکی بسیار مفید برای تقویت مغز بیان شده که به سرزندگی و فعالیت مغز کمک می‌کنند. پس با ما همراه باشید.

غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز – خوراکی های مفيد برای مغز و حافظه

قره‌قاط – تقویت مغز و اعصاب

کرن‌بری Cranberry که در ايران به آن قره‌قاط گفته می شود، منبع سرشاری از آنتی‌اکسيدان‌های مرغوب است. آنتی‌اکسيدان‌ها برای فعاليت‌های از قبيل عملکردهای شناختی بسيار مفيدند.

جو و جو دو سر – گلوکز غذای مغز

جو به مغز انرژی می‌دهد، که احتمالا در بهبود یادگیری موثر است. انواع جوها سرشار از سلنیوم هستند، که آنتی‌اکسیدان است. نشان داده شده است که سلنيوم مغز را از اختلالات مختلف محافظت کرده و آن را از مشکلات شناختی مربوط به بالارفتن سن مصون نگاه‌می‌دارد.

بادام – تقویت مغز و حافظه

بسختی می‌توان خوراکی يافت که بيشتر از بادام حاوی ويتامين E فشرده باشد. در آزمايشات متعددی نشان داده شده است که مصرف روزانه بادام با دوز بالا جلوی پيشروی آلزايمر را می‌گيرد.

مارچوبه

مارچوبه سرشار از ویتامین A است، که به انعطاف‌پذیری مغز بزرگسالان کمک می‌کند. فعاليت‌های يادگيری ذهن در سنين بالا بطور طبيعی افت دارد، و ويتامين A می تواند از سرعت اين روند بکاهد.

گردو – ویتامین تقویت مغز و حافظه

تنها ۶۰ گرم گردو در روز تقريبا تمامی اسيدهای چرب امگا-۳ را که گفته می‌شود مورد نياز بدن است تامين می‌کند.

توت‌ها – شربت تقویت مغز

پژوهش‌های مختلف نشان داده‌اند که پُلی فِنّل های موجود در انواع توت‌ها از سرعت افت ذهنی مربوط به بالارفتن سن می‌کاهند.

لپه – بهترین غذا برای مغز

لپه و دیگر حبوبات سرشار از اسید فولیک است، که در پژوهش‌های تحقیقاتی نشان داده شده است عملکرد کلامی و حافظه را بهبود می‌بخشد، و احتمالا بروز بیماری آلزایمر را نيز به تاخیر می‌اندازد.

تخم مرغ – خوراکی هایی که حافظه را تقویت می کند

تخم مرغ همچون گوشت مرغ دارای سطح بالايی از ماده کولین است. کولین ماده‌ای است حلال در آب، که در بافت زنده توليد می‌شود و در سنتز و نقل‌وانتقال چربی‌ها موثر است. گفته می‌شود کولين به توسعه حافظه بلند مدت کمک می‌کند.

سير و پياز

سيز و پياز هم تقويت کننده سيستم دفاعی بدن هستند و هم از سکته جلوگيری می‌کنند و احتمالا اختلال حافظه را نيز بهبود می‌بخشند.

ميگو – تقویت حافظه برای درس خواندن

ميگو سرشار از اسيدهای دوکوساهگزانيک (DHA) و ويتامين B12 است که ترکيب اين دو ماده در ميگو از مهمترين مواد در حفظ و سلامت عملکرد شناختی مغز محسوب می‌شود.

اسفناج – تقویت مغز و اعصاب

اسفناج سرشار از مواد آنتی‌اکسيدان است.

شکلات تيره – نوشیدنی برای تقویت حافظه

شکلات تيره دارای فلاونول فراوان است. بطور کلی هرچه شکلات تيره‌تر باشد برای مغز بهتر است.

مطالب مرتبط:

ارتباط رنگ پوست و وضعیت اجتماعی با میزان خواب

اکسیر جوانی رهبران و نقش قدرت در کاهش استرس و اضطراب

درمان بیماری ها با هیپنوتیزم