۶ نکته در خرید عطر که بهتر است بدانید

۶ نکته در خرید عطر که بهتر است بدانید

نکات مهم در خرید عطر

در هر فصل چه عطری بخرید؟ ادکلن مناسب‌ تر است یا پرفیوم؟ برای انتخاب عطر چه زمانی مناسب است؟ چرا یک عطر، روی بدن‌های مختلف بوی متفاوتی دارد؟ عطر از ملزوماتی است همچون لباس، ویژگی‌های شخصیتی افراد را نمایان می‌کند. برای انتخاب بهتر عطری، که برای شما مناسب باشد. این نکات را مرور کنید.

نکات مهم برای خرید عطر

۱-    چطور عطر تقلبی را تشخیص دهیم؟

غالباً عطرهای تقلبی، از شیشه‌های نامرغوب و کدر استفاده می‌کنند. بهتر است قبل از اقدام به خرید، نمونه اصلی آن را در اینترنت مشاهده کنید. تا هنگامی‌ که با نمونه موجود، در بازار روبه‌رو شدید بتوانید اصل را از تقلبی، تشخیص دهید. در عطرهای تقلبی، چاپ روی شیشه و جعبه کمرنگ بوده و با نمونه اصلی تفاوت دارد. دقت داشته باشید که در صورت اصل نبودن عطرتان، پوست و ریه‌هایتان ممکن است آسیب ببینند.

خارش گلو و بینی، عطسه، آبریزش بینی و سرفه از علائم نشان‌ دهنده تقلبی، بودن عطر شماست. افرادی که از مشکلات تنفسی نظیر آسم رنج می‌برند، باید در انتخاب عطر بسیار محتاط عمل کنند.

۲-    صبر و حوصله داشته باشید

اولین مرحله برای خرید عطر صبر است. بدون شک نباید برای خرید عطر عجله‌ای در کار باشد. بلکه با دقت و تأمل، می‌بایست عطر موردنظر خود را امتحان کنید. هنگامی‌که عطر را بر روی پوست خود می‌زنید، اجازه دهید تا بوی واقعی آن آشکار شود. رایحه واقعی عطرها، در لحظات ابتدایی مشخص نمی‌شود. بسیاری از افراد در زمان خرید عطر، مرتکب این اشتباه می‌شوند و بلافاصله پس از اسپری کردن، آن را بو می‌کنند.

۳-    صبح‌ها عطر بخرید

از آنجایی‌که حس بویایی در صبح قوی‌تر عمل می‌کند. بهتر است در ساعات اولیه روز، اقدام به خرید عطر کنید. همچنین، در صبح تعداد مشتریان مراجعه‌ کننده به مغازه کمتر است. ازاین‌ رو فضای فروشگاه، هنوز مملو از رایحه‌های گوناگون نشده، و شما می‌توانید به‌راحتی عطر خود را انتخاب کنید. قبل از خرید عطر به خود عطر نزنید. هنگامی‌ که برای خرید عطر، به فروشگاهی می‌روید، از عطر استفاده نکنید. در غیر این صورت، انتخاب عطر مناسب برایتان دشوار خواهد شد.

۴-    عطر را روی پوست خود امتحان کنید.

فرآیندهای فیزیولوژی و شیمیایی بدن هر فرد متفاوت است. به همین دلیل عطر را روی پوست خود امتحان کنید. این امر سبب می‌شود، که عطر روی پوست شما بوی فوق‌ العاده‌ای داشته باشد. اما روی پوست فرد دیگری بویش متفاوت به نظر برسد. همچنین امکان دارد، پوست شما به برخی از عطرها حساسیت نشان دهد. که تنها با امتحان کردن، عطر روی پوستتان متوجه این مسئله خواهید شد.

۵-    در زمان خرید به فصل‌ها توجه کنید.

گاهی ممکن است این سؤال در ذهن شما خطور کند. که با وجود پرداخت هزینه زیاد، برای خرید عطر چرا باز هم رایحه آن برای مدت‌ زمان طولانی، باقی نمی‌ماند؟ پاسخ این پرسش خود را، باید در فصل‌ها جستجو کنید.

اولین نکته‌ای که می‌بایست، در زمان خرید مدنظر قرار دهید. فصلی است که قصد استفاده از عطر را دارید. به‌ عنوان‌ مثال در فصل گرما، از عطرهای گرم استفاده نکنید. این کار علاوه بر افزودن احساس گرما، باعث می‌شود که شما تصور کنید، بوی آن باقی نمی‌ماند.

۶-    تعداد کمی از عطرها را در زمان امتحان کردن بو کنید

در زمان خرید ممکن است، فروشنده عطرهای بسیاری را به شما پیشنهاد دهد. دقت کنید که تنها دو الی سه عطر را بو کنید. تا در انتخاب سردرگم نشوید. بو کردن پشت سر هم عطرها باعث می‌شود، نت‌های عطر را کامل استشمام نکنید. در واقع بعد از تست سومین عطر، بوی واقعی عطرها را حس نخواهید کرد. بنابراین از قبل چند گزینه انتخاب کنید، و در فروشگاه فقط همان گزینه‌ها را از فروشنده بخواهید. برخی از فروشگاه ها برای حل این مشکل، عطرهای تستر در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

5/5 - (5 امتیاز)