۷ قانون لباس پوشیدن برای کوتاه قدها

۷ قانون لباس پوشیدن برای کوتاه قدها

۱- استفاده از لباس‌های تک‌رنگ

پوشیدن لباس‌های تک‌رنگ با سایه‌روشن‌های متفاوت، باعث کشیده‌تر نشان دادن بدن می‌شوند. این ترفند، چشم‌ها را بدون لحظه‌ای مکث به سمت بالای بدن جذب می‌کند. اگر دوست ندارید سرتاپا یک رنگ باشید. می‌توانید از رنگ‌هایی، با طیف‌های یکسان استفاده کنید. عدم وجود شکست رنگی واضح و تند در لباس‌ها، به بلندتر دیده شدن شما کمک می‌کند.

۲-  لباس‌هایی با رنگ تیره و پارچه‌های سبک

رنگ‌های تیره به‌ویژه مشکی، تأثیر بسیار زیادی بر روی لاغر و بلندتر نشان دادن افراد دارند. البته این موضوع برای پارچه‌هایی، با وزن سبک یا متوسط نیز صادق است. از این‌ رو افراد قدکوتاه می‌توانند، از پارچه‌های تیره و سبک برای لباس‌های خود استفاده کنند. رنگ تیره نیز خطای دید ایجاد، می‌کند و فرد را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

 ۳- سایز مناسب لباس

انتخاب لباس با سایز مناسب، از دیگر نکات تأثیرگذار بر قد افراد است. اگر قدکوتاهی دارید، باید از خرید لباس‌های گشاد و شلوارک‌های کوتاه اجتناب کنید. بهترین گزینه برای افراد قدکوتاه، استفاده از لباس‌هایی است، که کاملاً بر تن آن‌ها می‌نشیند. لباس‌هایی که جذب است، نسبت به لباس‌های گشاد برای افراد کوتاه قد مناسب‌تر است.

۴- پارچه‌هایی با راه‌راه عمودی

لباس‌هایی با طرح‌های، راه‌راه افقی باعث چاق‌تر و پهن‌تر نشان دادن اندام می‌شوند. افراد قدکوتاه، برای اینکه بلندتر و لاغرتر به نظر برسند. بهتر است، از لباس‌هایی با راه‌راه عمودی استفاده کنند. این موضوع، توجه چشم را به سمت بالا جذب می‌کند، و به همین علت بدن را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

۵- استفاده از گردنبد و کروات باریک و بلند

توجه به جزئیات لباس، به‌ اندازه کلیات آن حائز اهمیت است. افراد قدکوتاه باید دقت کنند، که لباسشان فاقد جزئیات اضافه باشد. سایز یقه، عرض کراوات، دستمال‌گردن و یا حتی سرآستین، باید کوچک و باریک‌تر از حد معمول آن انتخاب شوند. کمربند باریک، گردنبند بلند و باریک و کراوات باریک، فرد را بلند قامت تر نشان می‌دهد.

۶- استفاده از لباس با یقه هفت

لباس‌های یقه هفت، از تأثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر افراد برخوردار هستند. این نوع یقه‌ها، توجه چشم‌ها را به سمت بالاتنه و شانه‌های، افراد جذب می‌کنند. علاوه بر این، امکان استفاده از یقه‌های گرد نیز برای افراد قدکوتاه وجود دارد. اما گردی این نوع از یقه‌ها، باید شبیه به یک بیضی گود باشد.

۷- مدل مو برای بلندتر دیده شدن

موهای کوتاه، از مدل‌های مناسب مو برای افراد کوتاه‌ قد به شمار می‌روند. زیرا موهای بلند با پوشاندن گردن و شانه‌ها، باعث می‌شوند که سر و بدن شما، به‌عنوان یک تک بخش به نظر برسند. برای اجتناب از ایجاد خط افقی در ظاهر خود، از موهای کوتاه استفاده کنید. اگر موها بالای سر جمع شود، نیز خط عمودی شکل گرفته و فرد بلندتر به نظر می‌آید.

5/5 - (4 امتیاز)