ویژگی های محیط کاری آرایشگاه زیبایی زنانه

ویژگی های محیط کاری آرایشگاه زیبایی زنانه

سیستم عایق بندی در آرایشگاه چگونه باید باشد؟

عایق بندی محیط یک آرایشگاه زنانه باید صحیح انجام گیرد .طوری که گرما، سرما و سر و صدا و هر نوع آلودگی وارد فضای محیط کار نشود . برای رسیدن به عایق بندی صحیح ، از درب و پنجره های دو جداره استفاده نمایید. دیوارها و سقف را عایق بندی کنید.
برای از بین بردن سر و صدا در سقف ها و دیوار ها وسایل جذب نصب کنید. تا سر و صدا جذب دیوار ها و سقف شده و از شدت سر و صدا کاسته شود .

سیستم عایق بندی در آرایشگاه چگونه باید باشد؟

تنظیم نور کافی برای محیط آرایشگاه

تحقیقات نشان می دهد که هر چه میزان نور مطلوب تر باشد، کارایی کارکنان بالاتر رفته و آسیب های به وجود آمده از کار نیز کمتر می گردد .
همچنین اجسام بهتر و سریع تر دیده می شوند. سایه ها کمتر شده و بروی چهره نیز سایه نمی افتد.
برای سالن آرایش می توانید از لامپهای سیلندری که دارای محافظ می باشند، استفاده نمایید . این لامپها را می توانید هم اطراف آینه و هم در سقف نصب کرده تا نور را در فضا پراکنده کنند و رنگ چهره مشخص تر و کار راحت تر انجام شود.

همچنین در سالن آرایش و پیرایش از نور سفید نیز کمک بگیرید. یعنی هنگام کار برای این که نور طبیعی داشته باشید، از نسبت سه به یک از نور زرد و سفید استفاده نمایید .

چون نور سفید به تنهایی چهره ی فرد را سرد نشان می دهد و نور زرد نیز حالت گرمی به چهره داده و زمانی که میخ واهید کارهای آرایشی یا پیرایشی انجام دهید، چشم اذیت می شود.

تنظیم نور کافی برای محیط آرایشگاه
تنظیم نور کافی برای محیط آرایشگاه

سیستم تهویه مناسب در آرایشگاه زیبایی

منظور از تهویه در محل آرایشگاه این است که هوای داخل سالن ، از نظر درجه ی حرارت، میزان رطوبت، جریان هوا و احیانا تصفیه مواد مضر موجود در هوا کنترل شود. یا به عبارت دیگر تهویه یا تصفیه هوا، تمهیدی است که با استفاده از آن درجه ی حرارت، رطوبت، میزان گردش و کیفیت هوا، از نظر وجود عنصرهایی که لازم و ضروری است و عدم جود گرد و غبار و مواد مضر در محل های سربسته، برای آرامش و راحتی افراد کنترل می شود.
هدف از انجام چنین کاری این است که کارکنان راحت بوده و درجه ی حرارت متناسب با فصل باشد. درجه ی حرارت و رطوبت هوا نیز مناسب بوده و جریان هوای سالم برقرار و تضمین گردد . تهویه ی مطلوب باید بتواند ده درصد هوا را جابجا نماید.

5/5 - (3 امتیاز)