لینکدین چیست و چه کاربردی دارد؟

لینکدین چیست و چه کاربردی دارد؟

شبکه اجتماعی لینکدین – تنها شبکه اجتماعی که فیلتر نیست!

لینکدین یک شبکه اجتماعی است که ارتباطی فراتر و گسترده از ارتباط با دوستان و خانواده را ارائه می دهد؛ یعنی به شما امکان می دهد تا ارتباطات شخصی خود را گسترش دهید، با متخصصان صنعت خود ارتباط برقرار کرده و از کارشناسان مشاوره دریافت کنید.

‏ این شبکه مجازی برای افرادی که فریلنسر هستند و یا به دنبال شغلی می گردند، فضایی برای نمایش مهارت‌ ها و تجربه ‌های حرفه ‌ای از طریق یک پروفایل دقیق فراهم می آورد که می ‌تواند به پیشرفت و افزایش فرصت‌ های شغلی کمک کند.

‏برای کسب ‌و کارها و مشاغل، لینکدین ابزاری ارزشمند برای استخدام است که آن ها را قادر می ‌سازد تا استعداد های برتر را به راحتی و آسانی شناسایی و جذب کنند. همچنین به عنوان یک پلتفرم برای ساخت برند عمل کرده، زیرا شرکت ها می توانند اخبار و محتواهای خود را به اشتراک بگذارند و مخاطبان هدف خود را پیدا کنند.

توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید از تمام این مزایا بهره مند شوید، به روز نگه داشتن پروفایل شما برای کارفرمایان برای دیدن وضعیت فعلی، موقعیت و دستاورد های شما بسیار مهم است.

مزیت اصلی داشتن پروفایل لینکدین دسترسی به فرصت های شغلی در سراسر جهان را فراهم می کند. قبل از ظهور لینکدین، دانش ‌آموزان از طریق ارتباطات فامیلی یا دوستی شغلی پیدا می‌کردند.

دانشجویانی که تحصیلات خود را در خارج از کشور به پایان رسانده اند می توانند وارد رشته تخصصی خود شده و شغل مناسب پیدا کنند. جدا از آن، اگر به یک شرکت خاص علاقه مند هستید، می توانید با استفاده از لینکدین برای آن درخواست دهید.

کاربردهای لینکدین

دوست یابی در لینکدین

‏طبق آمار پایگاه کاربران لینکدین انتظار می رود تا سال 2028 به 72.9 میلیون کاربر افزایش یابد و در مجموع به 177.25 میلیون کاربر برسد. این رشد بر اهمیت روز افزون استفاده از لینکدین به عنوان یک پلتفرم شبکه حرفه ای تاکید می کند.

لینکدین کاربردهای مختلفی از جمله توانایی به نمایش گذاشتن رزومه، جستجوی شغل و افزایش شهرت حرفه ای خود را از طریق به روز رسانی ها و ارتباطات فراهم می کند. این پلتفرم یک نسخه رایگان و همچنین یک نسخه Premium دارد که نسخه پرمیوم، خدمات اضافی مانند سخنرانی ‌ها، وبینارها و نظرات و بررسی هایی را در مورد بازدیدها و جستجو های نمایه ارائه می‌ دهد.

‏کاربرد لینکدین فقط برای جویندگان کار نیست، بلکه برای مخاطبان خاصی که شامل دانشجویان، مترجمان، محتوا نویسان، استخدام کنندگان و مشارکت کنندگان در صنعت و افرادی است که به دنبال ارتباط با حرفه ای ها هستند؛ بنابراین، هر کسی که شاغل است یا جویای کار می باشد از جمله دانشجویان، فریلنسرها و افراد علاقه مند به شبکه سازی می توانند از کاربرد های شگفت انگیز لینکدین بهره مند شوند.

‏داشتن پروفایل لینکدین مزایای زیادی به خصوص در دسترسی به فرصت های شغلی جهانی دارد. این پلتفرم فرآیند جستجوی کار را متحول کرده است و به دانشجویان این امکان را می دهد تا موقعیت های مناسبی را در رشته تحصیلی خود حتی در سطح بین المللی پیدا کنند. علاوه بر این، افراد به راحتی می توانند از طریق لینکدین برای شرکت های خاص درخواست دهند، زیرا شرکت ها به طور مرتب پروفایل های خود را با فرصت های شغلی به روز می کنند.

آموزش لینکدین از صفر تا صد

آموزش لینکدین از صفر تا صد

آموزش لینکدین از صفر تا صد

‏لینکدین یک شبکه اجتماعی به سرعت در حال رشد با نزدیک به 722 میلیون کاربر در سراسر جهان است که فقط 163 میلیون نفر آن در اروپا هستند. برای اطمینان از دیده شدن، دانستن الگوریتم LinkedIn بسیار مهم است. تصویر پروفایل باید 400 در 400 پیکسل و عکس های پس زمینه باید 1536 در 768 پیکسل برای ارائه بهینه باشند.

عنوان پروفایل شما یک عنصر حیاتی است زیرا هویت حرفه ای شما را مشخص می کند. دقت و انتخاب کلمه مناسب می تواند به استخدام کنندگان کمک کند تا شما را سریعتر تشخیص دهند.

‏ایجاد یک پروفایل درست و مناسب، برای به حداکثر رساندن مزایای لینکدین بسیار مهم است. یک پروفایل کامل به طور قابل توجهی فرصت دیده شدن را افزایش می دهد. ‏هنگام انتخاب عکس‌ ها برای پروفایل لینکدین، یک عکس پروفایل حرفه ‌ای و عکس پس ‌زمینه را در اولویت قرار دهید.

همچنین ‏استفاده از ایموجی ها هم می تواند به متن شما در لینکدین جذابیت بیشتری بدهد. با این حال، زیاده روی نکنید.

‏هنگامی که قصد جلب توجه کاربران در لینکدین را دارید، گنجاندن تصاویر و ویدیوهای جذاب در پست‌ های شما می ‌تواند به میزان قابل توجهی تعامل را افزایش دهد. از طرفی، استفاده از هشتگ (#) هم کمک زیادی به دیده شدن پست های شما خواهد کرد.

تبلیغ کتاب سرزمین داستان

‏هنگام اشتراک‌ گذاری محتوا در لینکدین، حتما لینک محتوای مورد نظر را در متن یا در یک نظر قرار دهید. زمان بندی پست های لینکدین شما هم می تواند به طور قابل توجهی بر دسترسی و تعامل آن ها تأثیر بگذارد. برای بهینه سازی تأثیر محتوای خود، حتما پست های خود را در زمانی که بیشترین تعداد کاربران فعال هستند، به اشتراک بگذارید؛ برای مثال اوایل صبح، غروب و آخر شب.

ساخت اکانت در لینکدین

ساخت اکانت در لینکدین

ساخت اکانت در لینکدین

‏ ‏برای ایجاد یک حساب کاربری لینکدین، مراحل زیر را دنبال کنید:

1.در مرورگر وب سایت www.Linkedin.com را باز کنید.

‏2. بر روی دکمه  Join now کلیک کنید.

‏3. نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و رمز عبوری را که می خواهید برای حساب LinkedIn خود استفاده کنید، وارد نمایید.

‏4. برای پذیرش شرایط و قوانین کاربر، خط مشی راز داری و خط مشی کوکی لینکدین، روی «موافق و بپیوندید» کلیک کنید.

‏5. در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که آدرس ایمیل خود را با کلیک بر روی پیوند تأیید ارسال شده به ایمیلی که در هنگام ثبت نام ارائه کرده اید، تأیید کنید.

پس از تأیید آدرس ایمیل ، گزینه ای برای وارد کردن مخاطبین از حساب ایمیل خود خواهید داشت. اگر انتخاب کنید مخاطبین را وارد کنید، لینکدین نیاز به دسترسی به حساب ایمیل شما دارد و باید هر فردی را که می خواهید به لینکدین اضافه کنید، به صورت دستی انتخاب کنید. اگر ترجیح می دهید مخاطبین را وارد نکنید، به سادگی روی «skip » کلیک کنید. سپس برای ادامه باید روی «بله» کلیک کنید.

‏6. هنگامی که ایمیل شما تایید شد، به تنظیمات پروفایل لینکدین هدایت می شوید. در اینجا، می توانید جزئیاتی مانند شغل فعلی، تحصیلات، مهارت ها و یک عنوان حرفه ای خود را اضافه کنید.

‏7. پروفایل خود را با افزودن یک عکس آواتار و یک عکس پس زمینه سفارشی کنید تا پروفایل خود را جذاب تر و حرفه ای تر کنید. برای افزودن عکس، روی کادر «آپلود عکس» کلیک کنید و یک تصویر مناسب را از رایانه خود انتخاب کنید.

‏8. سپس شما این گزینه را خواهید داشت که کانال هایی را برای دنبال کردن انتخاب کنید. کانال هایی که برای دنبال کردن انتخاب می کنید، نوع اطلاعات نمایش داده شده در صفحه اصلی لینکدین شما را تعیین می کند.

‏پس از دنبال کردن پروفایل ‌های تأثیرگذار لینکدین، به شما افراد جدیدی را پیشنهاد می کند که این مرحله به شما این امکان را می دهد تا  از محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط اینفلوئنسرها به روز بمانید. اگر ترجیح می دهید از این مرحله رد شوید، می توانید روی «skip » در پایین صفحه کلیک کنید.

‏هنگامی که نمایه لینکدین شما رسما راه اندازی شد، می توانید با افزودن اطلاعاتی در مورد مهارت ها و تخصص خود، نمایه خود را ارتقا دهید.

مشاوره: مهندس فرشید خیرآبادی

نویسنده: مینا اخوی

5/5 - (1 امتیاز)