فیلمی که هر خانمی حتما باید آن را ببیند

فیلمی که هر خانمی حتما باید آن را ببیند

نقد و بررسی فیلم Miss Sloane

فیلم درباره زنان قدرتمند

فیلم Miss Sloane (دوشیزه اسلون) به کارگردانی (جان مدن) و بازیگری حرفه ای (جسیکا چستین) در سال 2016 در کشور آمریکا تولید شد. “خانم اسلون” یک فیلم هیجان انگیز سیاسی است که حول محور الیزابت اسلون، یک لابی گر قوی و قاطع درگیر در لابی اسلحه در واشنگتن دی سی می چرخد.

“خانم اسلون” در حوزه فیلم ‌های هیجانی سیاسی قرار می ‌گیرد که شاید به دلیل دیالوگ های فراوان جهت پیشبرد روایت، برای بیننده معمولی طنین انداز نباشد، اما برای مخاطبانی که به این ژانر علاقه داشته و درک محکمی از چشم انداز سیاسی شکل دهنده جامعه آمریکا دارند، جذابیت باشد. البته این فیلم به دلیل داستان سرایی شدید و پر تعلیقش مورد تحسین قرار گرفته و جسیکا چستین بازی جذابی را در نقش اصلی ارائه کرده است.

فقدان امید و به تصویر کشیدن تعهد تزلزل ناپذیر خانم اسلون ممکن است برای برخی ناامید کننده باشد. این روایت با سرپیچی از قوانین خانم اسلون به اوج خود می رسد و در نهایت منجر به زندانی شدن خودش می شود. این تصویر با موضوع تکرار شونده در فیلم‌ های هالیوودی مطابقت دارد که در آن شخصیتی از هنجارها سرپیچی می ‌کند و بدون حل مسائل اساسی، تنها با چالش ‌های شدید روبرو می ‌شود.

این فیلم به مانور های سیاسی، معضلات اخلاقی و فداکاری های شخصی که در پی قدرت و نفوذ است همچنین و به بررسی مضامین اخلاقی، جاه طلبی و تأثیر لابی گری بر قانون می پردازد.

نقد و بررسی فیلم Miss Sloane

نقد و بررسی فیلم Miss Sloane

تماشای فیلم miss sloane

فیلم زنان موفق دوبله فارسی بدون سانسور

شخصیت دوشیزه اسلون، پیچیده و با انگیزه به تصویر کشیده شده که اصلا هیچ ترسی برای رسیدن به اهدافش نداشته تا مرز ها را کنار بگذارد. البته بازیگر جسیکا چستین به طور مداوم شخصیت های وسواسی را در بهترین نقش هایش اجرا می کند، مانند عامل زن در «زیرو تاریک سی»، لوسیل شارپ در «قله زرشکی» و آنا مورالس در «خشن ترین سال». با این حال، الیزابت اسلون، لابیست سرسختی که او در این فیلم به تصویر می کشد، ممکن است وسواسی ترین شخصیت او باشد.

در بخشی از فیلم، اسلون در حال دفاع از خود در جلسه استماع سنا دیده می شود. این سکانس به طرز وحشتناکی جلسه هیلاری کلینتون در بنغازی را به یاد می آورد، با سربازی اسلون به عنوان کمیته، به رهبری یک قانونگذار دموکرات خشمگین (جان لیتگو) که او را درگیر می کند.

مقدمه بی ثبات کننده جای خود را به روایت اصلی می دهد و شرایطی را بازگو می کند که اسلون را در این سناریو قرار داده است. در قلمرو سخت بازیگران قدرت سیاسی، الیزابت اسلون (با بازی جسیکا چستین) به‌ عنوان پرطرفدارترین و تأثیرگذارترین لابی‌گر در واشنگتن دی سی سلطنت می ‌کند که به زیرکی و سابقه موفقیت ‌هایش مشهور است.

او همیشه مایل به انجام هر کاری برای تضمین پیروزی بوده است. با این حال، هنگامی که او با قدرتمند ترین حریف حرفه ‌ای خود روبرو می‌ شود متوجه می‌ شود که پیروزی ممکن است هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد.

فیلمی که هر خانمی حتما باید آن را ببیند - فیلم لابی گر

فیلمی که هر خانمی حتما باید آن را ببیند – فیلم لابی گر

نقد فیلم miss sloane

فیلم هایی که شخصیت اصلی زن است

فیلم با سخنرانی الیزابت اسلون (جسیکا چستین) شروع می‌شود که مستقیماً به دوربین می‌گوید: «لابی‌گری درباره آینده ‌نگری، پیش‌بینی حرکات حریف و طراحی اقدامات متقابل است. برنده یک قدم جلوتر از حریف برنامه ‌ریزی کرده و برگ برنده ‌اش را درست بازی می‌کند». بعد از بازی متعاقباً معلوم می شود که وکیلش دستور می دهد که چگونه پاسخ دهد. این وکیل به رهنمود های خود پایبند است و اسلوان مکرراً اظهار می کند: به توصیه وکیل، من باید با احترام از پاسخ به سوال شما، بر اساس حقوق خود بر اساس متمم پنجم قانون اساسی ایالات متحده خودداری کنم.

تبلیغ کتاب سرزمین داستان

علی‌رغم تلاش‌ ها برای جلب پاسخ‌ های متفاوت، وکیل همان خودداری را حفظ کرده و باعث بحث جدی در مورد عواقب قانونی احتمالی می‌شود. در پوشش رسانه ای، الیزابت به عنوان یک لابی گر با اتهامات رشوه خواری و فساد به تصویر کشیده می شود.

در طول مراحل دادگاه، او نام خود را ارائه می دهد و پس از هر سوالی که مطرح می شود، سوال پنجم را طرح می کند. سپس این روایت هفت ماه قبل از آن به یک فلاش بک تغییر می کند، جایی که الیزابت با دوستش جین در مورد مالیات روغن نخل تحمیل شده توسط دولت فدرال صحبت می کند، که بر معیشت اندونزیایی ها تأثیر منفی می گذارد.

الیزابت پیشنهاد می کند سناتوری که از این لایحه حمایت می کند به یک سفر با تمام هزینه ها به یک مزرعه اندونزی دعوت شود و هدایایی بعدی ارائه شود و پس از بازگشت سناتور، این لایحه عملاً خنثی می شود.

اسلون ماه ها قبل از احضار به مجلس سنا، شهرت خود را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره های پشت پرده در واشنگتن تثبیت کرده بود. چستین از بازی کردن او به ‌عنوان زنی که یک تهدید بزرگ برای دشمنانش به وجود می آورد، لذت می برد .در حالی که اسلون ممکن است رئیس شرکت قدیمی لابی که او برای آن کار می کند، نباشد ولی او با اعتماد به نفس بالا طوری قدم می زند که گویی صاحب آن مکان است.

‏بر اساس فیلمنامه جاناتان پریرا، “خانم اسلون” نقش زنی را بازی می کند که برای یک شرکت لابی محافظه کار در فعالیت است اما وقتی رئیسش (سم واترستون) در مخالفت با اسلحه جدید حمایت می کند، به درخواست او از کشتی می پرد. به جز یک نفر از دستیاران وفادار جین (آلیسون پیل) که تصمیم می گیرد بماند، اسلوان با تمام هم تیمی هایش  به یک سازمان لابی ساده به رهبری رودولفو اشمیت که به او اختصاص داده شده است، می روند.

فیلم درباره زنان مستقل

فیلم درباره زنان مستقل

فیلم لابی گر

فیلم درباره زنان مستقل

‏توصیف خانم اسلون به ‌عنوان یک لابی‌ گر بی‌ رحم، چیزی فراتر از تصور است. او مکر هر مغز متفکر قاتل زنجیره ای از ذهن جنایتکار را مجسم می کند، که به طور استراتژیک با 75 شاه ماهی قرمز صحنه جرم را تزئین می کند. ‏محکومیت های سیاسی خانم اسلون همچنان مبهم است. او نه یک ایده آلیست است و نه یک کنشگر، فارغ از هیچ اعتقادی به جز دنبال پیروزی (فلسفه ای که او بارها و بارها بیان می کند، به ویژه در صحنه سخنرانی مستقیم ابتدایی).

او حاضر است برای کسب پیروزی دست به هر کاری بزند، حتی اگر به معنای قربانی کردن، خیانت کردن یا فریب دادن همکارانش باشد. این جنبه از روایت، زاویه ای تازه به ارمغان می آورد و خانم اسلون را بیش از هر چیز دیگری به یک شخصیت جذاب تبدیل می کند. همین کاوش درون ‌نگر شخصیت است که فیلم را جذاب و قابل تأمل می‌کند.

لابی یا لابی گر= ‏لابی گر یک فرد یا سازمانی است که به دنبال تأثیرگذاری بر تصمیمات، سیاست ها یا قوانین دولت از طرف یک گروه ذینفع خاص است.

ویراستاری: تیم تحریریه مجله زنان

نویسنده: مینا اخوی

4.7/5 - (3 امتیاز)