دورهمی هنری در خانه هنرمندان کرج

دورهمی هنری در خانه هنرمندان کرج

پیش درآمدی بر دورهمی های هنری

نگارش و تهیه کننده: تحریریه مجله زنان - مشاوره هنری مهندس فرشید خیرآبادی

بعد از سبک نئوکلاسیزم، در قرن بیستم مدرنیسم سبکی بود که هنرمندان، گالری داران و مجموعه داران هنری به آن اقبال نشان دادند و در این قرن به آن پرداختند. مدرنیسم بایدها و نبایدهایی داشت که چه خوب و چه بد به پایان رسیده است و دیگر فقط در کتاب های تاریخ هنر می توان آن را مطالعه کرد. در قرن 21 ام پست مدرنیزم که در ایران جریان دارد دیگر هنرمند فردی جدای از عوام و متعلق به گروه اشراف نیست. و هنر وجه فاخر و یکتای خود را از دست داده است. اکنون می توان اثر هنری خلق کرد روی ماسه های ساحل دریا توسط یکی از بزرگان هنر پیکرتراشی، اما طول ماندن این اثر کمتر از 24 ساعت باشد.

در پست مدرنیزم که موزه های بزرگ نیز اکنون روی خوش به آن نشان داده اند -همچنین گالری های بزرگ بین المللی-، هنر باید در اختیار عموم مردم قرار بگیرد تا بتواند فرهنگ عوام را به سمت آنچه خدای هنر می خواهد رهسپار شود.

رسالت این دورهمی های هنری به جز ارتباط هنرمندان باهم، ایجاد فضایی میان رشته ای برای هنرهایی که مثلا نه نقاشی هستند، نه عکاسی و نه مجسمه سازی، و همه اینها باهم هستند (Mixed Art و Mixed Media) این است که هنر و هنرمند را به فضای عمومی، فضای در دسترس عوام و فضای برون گراتر (فضای مسقف و محدود استودیوی خود هنرمندان) هدایت کند.

آشنایی با اجرای هنر در فضای باز توسط MOMA

ایده نمایش هنر در فضای باز توسط موزه هنرهای مدرن MOMA در نیویورک اجرا شد. این موزه در مرکز منهتن نیویورک قرار دارد و اولین موزه مدرن محسوب می شود.

آشنایی با اجرای هنر در فضای باز توسط MOMA 

این موزه برنامه هایی از نمایشگاه های هنر مدرن و معاصر، بیش از نمایش 1000 فیلم در سال و طیف وسیعی از برنامه های آموزشی، گفتگو با هنرمندان  گرفته تا کارگاه های خانوادگی را ارائه می دهد. این موزه هر ساله بیش از 3 میلیون بازدید کننده دارد.

گزارش دورهمی هنرمندان در تیرماه 1402 خانه هنرمندان کرج

در پایان تیرماه، آخرین دورهمی این ماه در خانه هنرمندان کرج برگزار شد و تیم مجله زنان با حضور در این دورهمی، گزارشی تهیه کرده و آن را با هنردوستان به اشتراک می گذارد.

باشد که این جلسات دورهمی ادامه دار باشد.

هنرمندان:

آقای ولی مومن

خانم شریفی

خانم ثمین آرام

خانم بیوک آقایی

خانم نصرتی

و دیگر دوستان هنرمند